LIV

Först vill jag försvara mig, jag har inte dålig fantasi. Tvärtom kan den vara ganska så vid ibland, helst när det kommer till fotografering.

Dock blev det en enkel bild idag, då LIV för mig gärna får beskrivas så enkelt som möjligt eftersom strukturen LIV i sig är komplicerad så det räcker.

Jag gick ut i morse, till ett underbart träd som står mitt i centrum i vår trädgård. För mig representerar det trädet verkligen LIV då det har fått växa fritt, göra sina misstag, kroknat, brytits av, rätats upp, fortsatt växa och utvecklas, strävat mot ljuset återigen och kämpat för att få sin plats, sin tid på jorden.

För mig handlar det också mycket om att släppa och gå vidare oavsett sådant som varit.

Vårt fina träd:





Jag ser smärtan, kan nästan känna den, men också lite "Jävlar anamma" och "go"

Trots allt, så är ju livet helt enkelt bara en strävan, en resa, ett sätt att färdas mot enkelheten och frid.




*



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback