Lördagen

Någon som vill ha en kropp?

Seriöst.

Jag har ont idag.

Och med ont menar jag inte ONT utan ont..så ont man får och förtjänar när man ridit 3 hästar på en dag utan att vara en van ryttare.



Kul.

Nej.

Nåja.

Jag lovade att berätta vad vi hittade på för bus igår. Kul Äventyr som slutade med ca 1500 bilder tagna av Michi,
www.justamomentpixels.com

Vi höll till på Kungsviks Gård i Höllviken. Hos Anna Jansson blev vi väl omhändertagna och servade med supersnälla hästar.

Tack Till Anna, Inger och de andra hästägarna för ert samarbete! Fantastiskt!

Anna Jansson driver en Hästanläggning som är utöver det vanliga, plats, service och miljö, bara att drömma om.

www.kungsviksgard.se

Anledningen till att jag valde Annas ställe är inte bara för att jag hade möjligheten, nej, den största anledningen är att jag vet att här finns snälla, välridna och lyhörda hästar. Sättet som hästarna utbildas här är precis i linje med det jag gillar, dessutom så återkommer ju Desmond O´Brien, min egen ridmäster till platsen några gånger per år för att drilla sina elever. (Missa för allt i världen inte nästa gång! Kolla Annas hemsida! )





Vem vill inte ha sin häst i denna miljön?



Min kära syster var på plats som moraliskt stöd *s* Nog såg hon lite drömmande ut här tycker jag, bara att börja igen Bippa! Upp på hästryggen igen!!



Dagen skulle alltså innehålla ridning.

Jag är inte en van ryttare längre. Sen en Olycka för 9 år sedan så har jag Trauman i kropp och knopp som jag jobbar med. Mitt ridsystem "Equibalance är byggt för att hjälpa först och främst mig själv att komma tillbaka. Vägen är lång. Läs mer om mitt ridsystem på:  www.equibalance.eu

Jag har en icke-fungerande vänstersida när jag sitter på hästen. Knuten till det har jag inte hittat än. Så fort jag sätter mig på en häst försvinner känsel och styrsel från vänster. Märkligt.

Jag jobbar gärna hästarna från marken ett tag innan jag sitter upp. För att synkronisera rörelser och andning.

Ridbilder på MIG är ej till för att visa hur det ska se ut. De är till för att visa att man kan även med stora skador i kroppen skapa rörelser som är funktionella utifrån de resurser man har.

Även om ens kropp fungerar till 75% kan jag utnyttja dessa 75% till 100% och få bra rörelser.

Vi hade en superkul dag igår, öven om jag gråter när jag rör mig idag så var det värt allt :-)

Tack Michi! Tack Ingrid! Tack Jenny! (Som på sin lediga dag fick städa häst till mig ;) )Tack Anna! Inger o Hästägarna och Pållarna och Bippa och TACK


TACK Simon för det varma välkomnandet när jag kom hem,. bilderna för det kommer i ett annat inlägg :-)






















Pust, Idag är det liniment värme och en rejäl Wiskey som gäller.



*

Kommentarer
Postat av: Therese

Det låter som ett fantastiskt ställe :)



Vad roligt att rida så mkt :)Förstår att du har träningsvärk idag! Jag får träningsvärk efter 10 minutersritterna på Ica :O

2009-04-19 @ 11:19:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback