Ord

Jag har massor att skriva

Ändå kommer det inte ett enda ord ur mig

Jag har fastnat i en sörja av meningar

Som i sig känns utan mening

Som ett foto utan former

Som en sol utan ljus

Jag bara är

Men inte på det viset som jag borde vara "bara"

Som om jag stod vid en klippbrant o tittade ner

Och tänkte

Hm


Slår jag mig om jag faller?

Klart jag inte hade gjort

Jag hade ju inte känt det.

Skapligt dum tanke

Till och med för att komma ifrån mig.


Jag är besviken.

Inte för att det hjälper ett skit

Men Besviken var ordet och känslan

Och Besviken det är jag.

Men jag kan inte sortera ut och lista allt

För då hade jag haft ännu mer att skriva

Så jag nöjer mig just nu

Med att fråga mig själv

"ÄR DET SANT?"


Ja jävlar vad sant det är, och blä så mycket som INTE var sant.

Jag gillar hemläxor men inte när jag ska göra dom själv.



:/








Kommentarer
Postat av: Lina

Besvilkelse är den känsla jag ogillar mest, jag är hellre arg, ledsen. Känslor man kan styra från sig.. Besvikelse funkar inte det med på samma sätt, det äter sig inåt.



Jag har inga tröstande ord. Men vill ändå låta dig veta, även om vi inte talas vid så jätteofta, att jag finns precis här, bara ett mail eller telefonsamtal bort. Och om livet blir överväldigande, så kommer jag gärna ned och hjälper till med det praktiska.



Postat av: Jenny

Jag hänger inte med riktigt... Men, en massa energi, tankar och en kram - det kan jag bjuda på.

2009-04-02 @ 07:00:56
URL: http://ettmaskrosbarn.bloggagratis.se
Postat av: Mie

Att bara vara.

Att bara släppa igenom känslorna.

Inte ta tag i varje enskild känsla för analys.

Hälsa, men släpp vidare.

Det är svårt.

Jag försöker.

Varje dag.



Men du, glöm inte att andas.

2009-04-02 @ 07:55:37
URL: http://miehellberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback