Träningsdags. Dag 1.

Balansboll.          


Dag1.


Det var dags helt enkelt. Dags att sätta sig igen. Efter 2 års frånvaro, om inte mer, så skulle jag ta min kropp och mäta, hur jävla sned jag är egentligen.


Och sned, det är jag.


Jag satte mig på en 65.a, lagom att ha för mig när den är mjuk.


Jag hann inte sätta mig förrän hela kroppen skrek "Fel fel fel fel"

Ok, som jag trodde då.


Min högra bäckenhalva  åkte direkt ner och sköt ut vänster del så att jag höll på att rulla av till vänster, omgående.


(Vilken rörelse ger detta på en häst? )


Nåja. Envis som jag är så satt jag kvar, gjorde några stretchande motrörelser mot brytningspunkten och slutade när jag plötsligt började må illa och bli snurrig.

Efter ca 3 minuter. Ok. Det är alltså så pass illa ställt med min balans.


Nu sitter jag här med en halvfylla men är ändå glad att jag tog det steget idag, det måste ju börja någonstans, eller hur.


I morgon ska jag mäta av och se vad som hände med mina motsatsrörelser mot brytpunkten, gav de resultat?


Varannan dag övning, varannan dag koll, det får räcka till en början med.


Fröken är som tur är van vid sneda människor och har en förmåga att balansera upp dem så en liten skrittrunda vågar jag mig på senare idag.


*


Kommentarer
Postat av: Mie

Det där måste jag lära mig!

Postat av: Therese

Jag har länge tänkt skaffa en balansboll men förut har vi haft "klåfingriga" katter så då har det inte känts aktuellt. Och så tar de så mkt plats.. Så jag får väl försöka röja här hemma så det lättare får "plats" en balansboll ;)

2009-04-08 @ 14:47:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback