Blommor.

Dofter man minns. blomblad jag smekt. sovit på smakat torkat gett fått haft ....slängt.

Blommor.

Vissa har betytt mer än andra. Vissa har hängt med som en ständig påminnelse om svunna men vackra tider. Blommor, så enkla och så njutningsfulla, precis som kärleken. Enkel djup och hög i sitt jag, allt på en gång.

Så starka symboler, symbolik för något väldigt stort som i sig kan vara väldigt litet, tron, hoppet och allt däremellan.

Blommor..i mitt minne, alltid, i mitt sinne.


Vilken blomma är er favorit?


Kommentarer
Postat av: Jenny

Gul Gerbera, utan tvekan.



Sen har jag fått ett par buketter som jag är ruskigt glad över! Och som fortfarande finns kvar, torkade och lika fina som när de var "levande" :)

Postat av: Carola

Jag hade också sådana en gång. Som jag kunde titta på en dag när jag var nere, minnas stunden av lycka och på så vis gå vidare i dagens göromål. De finns tyvärr inte mer, men som tur är kan ingen rör mina minnen.



2009-02-05 @ 07:51:37
Postat av: Maria

Orkide´ är nog idag de blommor jag tycker mest om. Fick mina första för lite mer än 1 år sedan, de blommar om och om igen! Underbart!!!

2009-02-05 @ 08:25:54
URL: http://www.beutyangels.se
Postat av: Ann-Sofi Zejak

Solrosor!

Och Förgätmigej.

Och Liljekonvalj...

Och en hel bukett med vilda blommor och gräs!!!

2009-02-07 @ 19:05:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback