Endast Tomten är vaken

Less.

Tomten är less.

Eller ja, jag är det i alla fall.

Jag har skrivkramp, tänk-kramp och ritkramp.

Så jag tänkte bota det idag genom att tvinga mig att vara kreativ. Det kan faktiskt hjälpa ibland att pusha sig själv att komma igång.

Bevis på resultat kommer kanske sen.

Alla sover i huset. Jag fullkomligt älskar en timmes ensamhet på morgonen, nu kan det till och med bli flera, då hinner jag vakna ifred. Något jag har saknat.

Det är stora förändringar på gång i min livsprocess, ibland är det ganska spännande att vara jag, även om det kostar på då och då.


Idag är det Söndag, jag är gäst men ska plåga min värd och hennes flickor med Carolas special-Lasagne, (Oups, lite kreativitet)

Igår hade vi bästa idén om en promenad på stranden, det slutade med en vräkmåltid istället och vips så hade jag gått upp ett kilo till. Jag skyller på regnet.

10 kilo är det som gäller fram till Maj, hur fan ska det gå till? Jag har alltid levt i tvärtom-landet och har behövt dricka grädde för att öka i vikt. Nu så, är det andra bullar, eller nej, det är precis det, här BLIR inga bullar mer.

Jag kör på med mina plus o minus, det SKA gå. Det funkar!

Jag har gömt mig i ett töcken den gångna veckan, semester kallas det, men inte har inspirationen framkallats för det. Lite fotografering idag gör nog susen.
.


Och som en allmän vink till alla som frågar, nej, det blir inget kalas, det blir inget firande, jag avböjer vänligt men bestämt, jag vill inte


Till och med lilla snorungen sover, hon är så fin, en fantastisk liten varelse i allt detta stora som sker, vad skulle jag gjort utan hennes leende, ja det kan man fråga sig.

Dax för en ny kopp kaffe, och kanske några nya tankar.

Skön Söndag alla!


Kommentarer
Postat av: Maria

Vad gör dig glad? Vad mår just du bra av? Även vi som jobbar kan ibland bli stilla stående, men en mycket god vän sa till mig att just när det är så här så växer vi som mest! Se vad du har framför dig!! Dina drömmar dina mål! Din kärlek, din dotter! Och du de där kilona ramlar snart av jag lovar!! Kram Maria


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback