Glad alla hjärtans dag

Vad ska ni servera ikväll/idag?

Jag ska snart börja förbereda:

Roulad på Rödspätta fylld med pepparrot persilja och creme fraiche. Dessa ska få smörstekas i ugnen.

Till det ska jag servera glaserade morotshalvor och potatis.

Jag har förkokt bakpotatis där jag tar ut mittdelen och grillar den med en citronolja på, lägger fisken på, lägger några morotshalvor runtom samt serverar en skummig vitvinssås till.

Bildbevis kommer lite senare


Vad ska ni äta idag?

Höll på att glömma förrätten förresten

Till förrätt ska mina kära gäster få smördegsruta fylld med västerbottencreme och en tsk röd rom till.





Hjärtlig dag på er alla





Kommentarer
Postat av: Anonym

Det där lät gott fastän jag inte gillar fisk!!! Men det där med att ta ut mitten på potatisen?? Kräver bild för att jag ska haja!! Haha!!

Hjärtedag på Er!!

Postat av: Therese

Det lät gott!



Själv åt jag Cambridge-shaker hihi. Fast jag lyxade till det med läkerol och lightcola till bion ;)

Nästa helg blir det ost och vinprovning med kompisar, ska bli himla trevligt :)

2009-02-15 @ 09:03:20
Postat av: Maria

Räkor & aioli med painrich... Och en go cider till med de stora barnen & gubben! Hoppas du hade trevligt! Hoppas höra från dig snart igen.... Längtar efter att få gå kurs!

2009-02-15 @ 22:35:42
URL: http://www.beutyangels.se
Postat av: Anonym

Det lät väldigt gott det där. Själv så åt jag nog bara en lunchbaugette. Eller just ja, fick faktiskt lite kyckling med någon apelsinsås- ris och grönsallad till det.



Jag var på kattutställning hela helgen. Fick dock kramas lite och dela lycka i alla fall då en katt vart Supreme Premier i lördags. Det är den högsta titeln som en katt kan ta. Så det var lycka, kramar och lite champange trots att jag inte har en aning om vem det var. Det gör ingenting, vi delade hennes lycka i alla fall. Tyvärr gick det inte så jättebra för mig och min katt. Hon var arg hela helgen av någon anledning. Jag kan inte få fram vad heller, men det är inte mig hon är arg på i alla fall, det känner jag. Nåja, det kommer nog fram så småningom. Det brukar det göra när det gäller henne.



Glada hjärtan i efterskott ifrån mig.

2009-02-17 @ 21:27:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback