Skvallerkärringar

Vad är det som är så spännande med andras liv?

Vad är det som gör att folk ägnar timmar åt att rota efter andras historier och vad är det som gör att folk lägger timmar av sin fritid på att ta reda på, läsa om, engagera sig och lägga energi på människor de inte känner, aldrig ens mött?


Vad är det sen som gör att samma människor dag efter dag fastnar i det gytter av information som skrivs på internet och hur, HUR Hur Huuur ORKAR man hänga upp sig och ta in i sitt eget liv, eget mående, egna relation, denna information och må dåligt av den?


Så dåligt att man måste frossa i informationen, komma tillbaka snart igen, se om mer har skrivits, tro att man lär känna människan genom att läsa ens blogg, tro att man vet hur saker varit var och för för att man läser några rader tom uppdiktat skit ibland och utifrån det bildar sig en uppfattning i sitt eget vuxna liv och relation?



ÄR DU SÅDAN?


Jag har ingen som helst förståelse för hur man kan ta tid från sitt eget liv, sin egen familj, sin egen hobby, sitt eget jag för att ägna sig åt detta, jag höll på att skriva att denna personlighet måste ha skvaller som hobby, men jag blir förvånad i samma stund..finns det skvallerkärringar kvar på vår jord?


Har de inte börjat gå på Fläskis o Svettis istället?


Vad lägger du din dyrbara dagliga tid på?


Skvaller eller verklighet, familj och barn?


Kommentarer
Postat av: Ylva

Jag spenderar faktiskt några minuter om dagen för att läsa andra personers bloggar, men jag kan inte förstå hur folk ens HINNER lägga ner hela sin själ i att läsa om någon och ev. även snacka en massa skit. Som jag sa till Lina för ett par veckor sedan: Har folk verkligen så tråkiga liv? Jag hinner knappt med mitt eget- och jag gör ingenting om dagarna. Hur hinner då arbetande, vuxna mäniskor?

2009-02-09 @ 23:48:08
Postat av: Eleonor

Vet precis vad du menar, för har dragits med en sådan handfull människor i flera år nu. Det ledsamma i sammanhanget är ju när människorna har många barn som de borde ge den här tiden istället..



Många kramar till dig från Jämtland

Eleonor

Postat av: kats

Folk har för lite att göra... tror jag..

2009-02-10 @ 16:37:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback