Ur Kaos kommer..

Ur kaos kommer kreativitet.

Vi är en bit in på det Gula året och de flesta har nog känt av styrkan, den som inte frågar först, den bara slår ner där den behövs, "Där styrkan ska stärkas"

Vi kan se på styrkan och det gula året som på allt annat på 4 olika vis, 2 positiva, 2 negativa, sen är det uopp till oss, människan att tolka det och leva efter i och för dessa tolkningar och budskap, det är alltså så som vanligt, supertrist, vi skapar vår egen vardag haha, det vore så enkelt om vi kunde be någon annan att göra det eller ännu hellre *s* skylla på någon annan när det inte går vägen.

I helgen som gick, (Alla hjärtans dag kom perfekt i tiden) så gick vi in i ett nytt flöde, en liten energihöjning av det gula flödet, det tillkom alltså mer styrka. Det kan kännas ibland som om vi blir blåsta omkull av dessa faser och skeenden men sålänge vi har fötterna på eller lite i, jorden, så känner vi det endast som en frisk fläkt och massor av möjlighet, för oss *host* som inte alltid har fötterna i jorden är det lätt att vräkas omkull och då..känns allt som kaos. Då kan det vara dax att jorda sig om man säger så :-)

(Jag skriver detta med ett stort leende då jag är SÅ duktig på att ha minst en fot ovanför jord)


Det gula är styrka, kreartivitet, här och nu, gör! skapa! införliva alla de energier du bett om som kommer till dig just nu! Det gula är en spark i häcken som säger, det är dax, NU.

Det kommer även mycket positivt, positiva besked som man väntat på, saker som äntligen blir av, man får tummen loss att orka göra allt det man inte orkat på länge, och det kan verkligen kännas som kaos för när så mycket kraftfull energi släpps lös är det inte alltid vi kan hantera det.

Ur kaos kommer kreativitet.

Det är då jag sätter mig ner och gör mina listor.

Jag skriver då upp vad som är viktigt för mig och listar allt det jag ska göra hantera tänka på, skapa.

Om jag inte gör det får jag ingen struktur och i alla fall hälften av grejerna faller bort.

Skapa!

Var kreativa! Bli strukturerade och ORKA göra allt det som inte blivit gjort, vänta er BRA besked, nya friska tag och "Lite jävlar anamma" nu, ta emot styrkan positivt och släpp in den bit för bit och var medveten om att du själv bett om varenda liten sak som kommer till dig just nu, så hanterar du denna nya fas på bästa sätt.

Själv vaknade jag med svidande huvudvärk och fotografen kommer om några timmar, jag ser ut som ett russin i plytet och håret..ja kvasthilda skulle bli avundsjuk.

Vad har jag gjort för att förtjäna det?

haha..DET behöver ni inte svara på.

Ha en skön Lördag alla!






Kommentarer
Postat av: Ylva

Inte så konstigt att jag känner mig väldigt konstig inombords nu med andra ord. Det är ett kaos i huvudet och jag kan verkligen inte komma på om det är ett bra kaos eller ett dåligt sådant.

2009-02-21 @ 13:15:08
Postat av: Maria

Jaha dåligt med jordning då.... Hmmm ja ja hade på mig röda strumpor i fredags kankse har hjälpt lite.. När jag är i narturen mår jag bäst, och nu förstår jag! Tack Tack för dessa underbara ord och denna enkla förklaring! ps. vem är vem på bilderna ovan???

Ha en bra dag/kväll Kram Maria


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback