Nostalgitripp eller blodigt förbenat allvar?

En lång svindlande resa i många olika syften.

Resans egentliga mål och anledning bleknade ej men glansen förtogs en del av upplevelserna som kom att kanta vägen.

Föremålet för vår vistelse i Norra delen av Skåne var två gamla surgubbar, två URSÖTA  fjordingar som visade sig ha en hel del att berätta, inbjudan till Lunch och trevligt sällskap var inte heller fel och en helt underbar dag var till ände.

Trodde vi.

När vi hade kört ....nästan...hela vägen tillbaka upptäckte vi att

Vi hade passerat 5 olika hus som jag bott i och som jag mfl. haft stora händelser i.

Dessa 5 olika hus har för mig olika historier att berätta samt fantastiska upplevelser att minnas.

Så..

Nostalgitripp eller blodigt förbenat allvar?

Vad förbinder dessa platser med varandra för att förbinda mig i denna väv av minnen?

Dagen flyktade, minnen kom upp släpptes och försvann

FÖRSTÖRELSE måste ske för att FÖRNYELSE ska ta plats.

Så var det med det.

Världsliga ting, som i kvällen av kryddor, färger, smaker och tillskott av förstärkande energier som balanserar mig, får mig att se inåt, får mig att minnas liv av liv kommet, som för alltid är etsat fast..i mig och mitt jag.

En runda att minnas.


Tack för idag!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback