Sak

Vad är en sak, ett ting, en grej?

Vad är det mer än det värde man själv ger?

Vad kan en sak betyda i värde för ens liv?




Vad är ett liv, en historia, en berättelse?

Vad är det mer än det värde man själv ger?

Vad kan en sak betyda i värde för ens liv?



I vilken del sitter hjärtat på en sak?

Vem bestämmer om ord är bra eller dåliga?

Vem utger sig för att kunna mäta kärlek oavsett avsändare?




I vilken del sitter hjärtat på mig?

Vem bestämmer om det jag säger är bra eller dåligt?

Vem kan döma vad jag känner om jag känner när jag känner?



I min själ som så borttryckt bortryckt bit för bit förringat bit för bit förtvingat bit för bit bespottat bit för bit bortlottat.....lämnat, utslängt..kastat, använt, förbrukat.....

Så finns en plats som innehåller

ett levande liv ett levande jag i liv med hjärta och själ och ögon som ser, öron som hör, hud som känner och hjärta som knyter band som också kan brista..

Med band som brustit

Band som ingen nål och tråd i världen kan laga

Tystnad.

Endast tystnad.

Endast liv i tystnad och lugn och i kärlek.

Jag tittar på flickornas lugna ansikten, det är så nu. lugnt och tyst.

Och varmt.


Och Vi.




 


Kommentarer
Postat av: Emelie

Tankvärt. och berörande skrivet

Postat av: Anonym

Vackert.



Smärta.



Du är som vatten. Livfullt, porlande. Låt det förbli så.

Kram till er.

2009-01-20 @ 17:00:28
Postat av: Jenny

En kram är på väg härifrån också..

2009-01-20 @ 18:53:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback