Coachen behövde Coaching

Även Coachen behöver Coaching av en helt utomstående person som på ett objektivt vis kan vägleda i nya riktningar och öppna upp för nya bilder och processer.



Igår styrde jag stegen mot Köpenhamn och Tim Ryan, för en session.

Helena Niemi ( www. niemis.se ) Har rekommenderat mig att gå till honom då hon ansåg att det var precis på min våglängd, samt Marie -Louise, vår allas trollpacka ( www .framtidssjalen.se) har sagt ett par gånger, "Jag vet precis vem du skulle träffa om du behöver prata med någon"

Så nu gjorde jag det.

Och jag kan väl bara säga TACK!

Det var tufft, skitjobbigt, ledsamt, rörande, jag blev arg, ledsen, lättad och befriad, flera gånger om, jag fick se sidor av mig själv och förstå saker om MIG som jag aldrig vetat om, jag fick nya perspektiv och massor av bra verktyg, det var verkligen givande och tekniken i sig, "Getting Real" passade mig, precis.

När en sådan process startar blir det som en mängd sår öppnar sig, spricker upp, gör ont, kliar och fräter på insidan. På samma gång som man vill att allt ska vara bra och lugnt och fint så blir jag ändå nyfiken, ok? nästa lager då? vad finns mer att finna?

Jag hade behövt lugn igår för att landa i allt som kom fram, nu blev det ej så, jag hade behövt en promenad, en stund av meditation, en axel att luta mig mot för att bara få vara utan kritik och dömmande av mina val, men nu är det inte så.

Jag är fullkomligt upp och ner just nu, jag vill skratta gråta dö och bara få vara ifred samtidigt som jag behöver en kram, det är så många känslor som rivits upp och så många minnen som nu ramlar över mig..och det gör mig ARG, frustrerad och ..tom?

Men, jag ser det som en positiv process framåt och jag tvekar inte att fortsätta i de spåren då jag, i mitt tycke har funnit en teknik som når mig, som rör mig och som öppnar alla dessa lager, som jag försökt nå..i 18 år! i 18 år har jag stängt dörrar. och stängt. och stängt.

Tack Jenny och Marie-Louise för att ni lyssnar med ett vänligt och öppet hjärta samt öra. Alla har nog av sitt eget skit, det är ju så, så jag hoppas ni förstår värdet för mig att kunna tala utan att bli dömd, ifrågasatt och hängd.




Idag är en mycket speciell dag för övrigt, Gården fylls snart av fyrbeningar, bara det kan få mig att bryta ihop av lycka i denna stund.

Dax att fortsätta med staket, i min ensamhet, som just nu känns väldigt jobbig, väldigt tung.

Vilsen, på sin egen insida, det är ingen hit.



Tisdag idag!

God tisdag önskar jag ALLA.


Dagens kort:



10 i stavar.

Kortet står för en period i livet då man har alltför stort ansvar och att man knappt klarar av att klara av allt som skall göras. Du befinner dig i en svårhanterlig situation, du är stressad, och har tappat målinriktningen. Stress till följd av fysiskt arbete kan också indikeras av 10 i stavar.


Stavar
står för handling, energi, entusiasm och förmågan att uppnå sina mål. Tior för fulländning och slutet på en cykel.


Allmän betydelse - Kortet står för förtryck men kortet kan också representera tur och vinst. Kortet står även för emotionella plågor och dåliga nyheter. Bredvid ett positivt kort, kan kortet indikera tur.


Jobb - Bördor, stort, omöjligt ansvar. Kan både betyda att man får bättre status eller mycket arbete utan resultat. Beror på omkringliggande kort. Du får det jobbigt på arbete, i livet generellt eller har svårt att hitta arbete


Kärlek - Relationen som du har upplever svårigheter, som verkar så stora att ni kan känna att ni vill avsluta er relation. Ni kommer att kämpa mycket - och kanske kan ni ta er över alla problem. 10 i stavar kan också stå för andra problem som kan beröra er relation - till exempel en dålig ekonomi eller mycket arbete, eller till och med ett sjukt barn eller familjemedlem. Om du är singel, betyder kortet en tid av svårigheter, då du känner att du har så mycket problem att du aldrig kommer att hinna med kärleken.




.............................................


Håhåjaja.

 


Kommentarer
Postat av: Lina

Jag hoppas att du tolkar detta på rätt sätt: Men det känns lite... lugnande, att se att även du behöver hjälp och vägledning. När jag bodde nära dig, så såg jag dig som något övermänsklig, som kunde rycka på axlarna åt precis allt, skratta och glömma. Och även fast jag sett hela ditt känsloregister på nära håll, så har den övermänskliga bilden på något sätt bitit sig fast. Jag tror, att jag undermedvetet hållit fast vid den bilden, då den vart så inspirerande för mig, en sporre. "Så kan jag också vara" - Snacka om att bygga falskt hopp. Ingen kan skärma sig från livet på det sättet, den människan vore tämligen känslolös.



Ang. Kortets beskrivning: Kortet står för en period i livet då man har alltför stort ansvar och att man knappt klarar av att klara av allt som skall göras. Du befinner dig i en svårhanterlig situation, du är stressad, och har tappat målinriktningen. Stress till följd av fysiskt arbete kan också indikeras av 10 i stavar.



Och jag undrar, skriver du för mig? Jag känner mig just... där! I meningslöshetens land, som en duracellkanin, jag bara går, och går och går. Men ingenting händer. Jag hoppas att jag får se resultat snart, att allting kommer att bli så bra. Kanske har jag den turen, som så många gånger för, att resultaten av mitt hårda arbete börjar trilla in när krisen tagit sitt steg ned i avgrunden och min ork alldeles precis har tagit slut.



Jag har sett ett mönster i mitt liv. Ett mönster som jag vill ändra, jag vill inte att det ska existera vidare. Var gång jag på ett känslomässigt plan blivit så sviken, att jag ifrågasätter alla levande och existerande varelsers värde, då vänder mitt liv till det positiva.



Jag fick min vackraste, vackraste Glory, när jag blev bedragen och dumpad.

Jag fick mitt tidigare arbete, när det dagades att min dåvarande partner inte var något annat än en lögnaktig lus. För att nämna några exempel...



När livet var på sin absoluta topp, träffade jag mitt livs kärlek. Och sedan dess har det dalat nedför, arbetsmarknaden förändrades och jag sades upp, tillsammans med alla andra nyanstälda, papper har av någon lustig anledning strulats bort...



Och jag undrar, något desperat, om historian ska återupprepa sig. Om jag inte kan ha båda delarna. Om det skulle brytas mellan mig och min T, skulle allt bli bra då?



Dumma tankar, som jag förmodligen själv skapar. Och det kommer förmodligen bli verklighet om jag tillåter det att bli så.



Kanske jag också skulle behöva träffa någon, för att hjälpa mig att styra upp mig själv på rätt väg igen, med rätt tankebanor. Men allt som oftast kostar det pengar, och det var såna jag inte hade just nu.



Förlåt, att jag använder din blogg som någon dagbok. Men jag har skrivit det förr, dina inlägg drar igång tankebanor hos mig som inte alltid är lätta att stoppa.



Varma tankar och hälsningar till dig och din familj, från oss i mellansverige.

Postat av: Mie

Ibland behöver man den där lilla extra puffen.

Och det är ju så att ibland behöver även bagaren hjälp med bullbaket. För att komma framåt.



Jag är ruggigt bra på att tala om för andra hur och vad dom ska göra , men när det kommer till mig själv är det en annan sak.



Dagens kort var lite läskigt.

Jag vandrar vidare genom min tisdag, funderandes.



På mycket.

Finns här för dig.



Kram.

2009-03-31 @ 12:01:48
URL: http://miehellberg.blogg.se/
Postat av: Annica

Det är väl inte så konstigt egentligen, att allt känns skit för många just nu.



Starkare sol, fler timmar/dygn som ljuset finns ..

våren kräver och tar den energi som den behöver.



Vi kanske ska börja skänka vår energi till våren istället, för visst känns det lättare att ge än att bli bestulen?!



Kram!

Låt ingen stjäla DIG Carola.

2009-03-31 @ 12:14:50
Postat av: Therese

Jag önskar att jag kunde vara där och bara finnas för dig. Hjälpa till att dra stängsel, lyssna om du vill prata.



Jag var på min första seans idag. Mkt intressant och jag lärde mig lite mer av mig själv, trots att "andarna" inte pratade med mig genom mediumet något idag. Jag såg ljus; fick blått, rosa och vitt ljus som jag kände starkt.



Jag önskar att jag hade någon i min närhet för att göra den där resan som du gjorde i danmark. Att våga öppna upp, få saker till ytan och släppa.

2009-03-31 @ 21:09:11
Postat av: Jenny

Det är det vänner är till för :)



Stor kram

2009-04-01 @ 07:36:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback