Dagens tarot-kort

Dagens tarot - kort är ett sådant som passar när allt är skit, men jag har alltid under min tid med korten valt att göra tvärtom (Nähä, för det är ju inte jag eller hur)

Om jag får ett "Dåligt kort" så vänder jag på det omedelbart och ser det positiva i det, eller ja, i alla fall försöker jag se allt som jag kan lära mig av dagens situation och kortets egentliga betydelse för just mig just här och nu.



Att gömma sig, att gå sin egen väg, ohederlighet, lögner. Traditionellt symboliserar kortet alla typer av stölder. Kortet anses vara tjuvens kort, men vi anser att det här kortets betydelse snarare handlar om lögner, manipulation och oärlighet i relationer. Kortet inbegriper i många traditionella tolkningar även "diplomati". Personen har en dold agenda. Vi anser också att tjuvens och kriminalitetens kort snarare är 5 i svärd än 7 i svärd.


Beroende på kortets placering, kan kortet stå för att det är du själv som gör de här handlingarna eller någon annan. Se upp för oärliga människor.


Sju i svärd kan inte alltid ses som ett negativt kort. Ibland kan kortet helt enkelt betyda att man har sina hemligheter men att man inte menar illa med detta. Man vill inte ge uttryck för dem eftersom man anser att det är privata angelägenheter.


Svärd
står för tankar och idéer, kommunikation, skvaller, sjukdom och problem.

Sjuor
står för tro och hopp.


Allmän betydelse
- Sju i svärd står för oärlighet, stöld och list. En bedragare i din närhet. Ibland står kortet för hemliga planer.


Jobb
- Kortet står för stölder, manipulation, svek. Se dig om. Dina vänner kan vara oärliga och svika dig. Lita inte på någon.


Kärlek
- 7 i svärd står för lögner och manipulation. Om du berättar för mycket för en viss person finns risken att bli förrådd. Du bör även se upp för stölder. Om du befinner dig i en relation, kan din partner berättta lögner för dig eller till och med bedra dig.


Ekonomi
- Kortet betyder att du har en hemlig plan på hur du skall tjäna dina pengar på som du inte berättar för andra om. Det kan också hända att du inte säger hela sanningen heller.


SLUTSATS ?

Tja

Själv har jag rensat, big time bland människor som genom åren lurat mig, NI vet vem NI är och jag vet att NI läser här och jag kan bara säga att livet blev rikare utan er.

Jag har också rensat och städat bland människor som ljuger, bedrar, går bakom ryggen, skvallrar, etc..det finns inte plats med det! Det ger mig ingenting!

Jag VET att det finns mer att rensa och i och med en flytt som nu, så är det läge att INTE ta med gammalt skit in i det nya hemmet så..kanske ännu en rensning är på plats.

Fast..

Jag har ett automatiskt filter som gör lite städ av sig själv, det är ganska praktiskt *s*



Hur tolkar ni kortet för er?



Ha en skön Tisdag alla!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback