Hår och vår

Gamle svarten är klok han, alltid får jag kloka svar och rena tankar i hans sällskap. Hans lugn är påtagligt, hans väntan är synlig, han vet så väl, snart är vi hemma.

Jag och han hade kvalitetstid idag, kilo av hår föll från hans kropp, gammal, bort med det gamla så nytt kan växa ut. Som livet självt.

Han gav mig mod idag, och istället för att vänta så gjorde jag något som jag länge har velat.

Ord kan inte beskriva min saknad och det vore förmätet av mig att tro att jag skule kunna formulera den saknad vi har, men jag gjorde ett gott försök och känner att det var gott, fint och positivt.

Regnet öser ner, det är vår! Det luktar vår, djuren fäller, jag snyter mig konstant och blommor envisas med att sticka upp sina spirande knoppar genom snötäckta marker.

I morgon.

I morgon är första dagen på¨resten av våra liv och om inte det är bra, bäst, finast..så vet inte jag.

Då är jag inte kvinnan jag trodde mig vara.

så..Möller, kaffet är klart när du kommer!!



Trevlig Söndag alla!




Kommentarer
Postat av: M-L

Helt underbart, en tår trillar från min kind.skickar ett vanligt mail och berättar om änglakortet jag drog i går för er.

2009-03-08 @ 15:37:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback