Kommunikation

Satt o bläddrade lite i min gamla blogg, ibland är det ganska kul att blicka åter. Ett av de gamla inläggen fick mig att skratta, det var om ett samtal jag aldrig glömmer..

***********

Jag har än en gång, på kort tid blivit ombedd att skriva en bok om alla årsom jag rest och jobbat i olika länder, innehållande alla konstiga möten, upplevelser, tokroliga saker och allt därtill.

Jag undrar varför egentligen någon skulle vilja läsa om det, men..kan ändå tänka mig att det kunde innehålla ett visst mått av charm och humor, även om det oftast är fullkomöigt triviala händelser som jag genomgått.

Jag har tusentals historier om händelser och möten på lager, oftast dyker de upp vid rätt tillfälle, när någon säger en sak så minns jag ett möte som jag lagt in på lagret för att kunna återberätta när tillfälle ges.

Ett telefonsamtal som jag aldrig glömmer kommer nedan, är man inte hästmänniska ter detta samtal sig som.......luft...ingenting...nada.

Är man hästmänniska kan man kanske förstå humorn i det hela.

Telefonen ringer.


- Carola

*Hej det är Karin!

- Hej Karin!

Tystnad

- Hallå?

* Ja alltså Karin!

- Jaha...ja Hej Karin!

* Ja alltså...du känner inte mig?

(Här försöker jag räkna upp för mig själv hur många tusentals karin jag mött genom åren)

- Nja, jag pratar med många olika Karin..

* Ja men det är jag med hästen! (Säger Karin glatt)

- Jaha...(Säger jag som börjar bli lite......stressad....)....(Jag har aldrig sagt att jag är bra med kunder! )

* Ja? (Säger Karin...som också börjar bli........sur )

-Häst?

* Ja, det är faktiskt jag med den bruna hästen!!!!!!!! (Utbrister Karin)

- Eh..jaha.....(Brun...brun.....bruna hästen...tänker jag...ja det var ju......lätt.....)

- Vad kan jag hjälpa dig med? (Frågar jag med min yttersta vänlighet och bristen på tid får mig till och med att dra på smilbanden)

* (Karin fortsätter i samma anda)  - Ja men det är ju JAG som har den där bruna hästen som har ont i ryggen!!!!!!!

- Ja men DÅ vet jag ju preciiis vilken häst det ÄR säger jag med ett salt eftertryck.

* Ja men preciiis! Utropar Karin förnöjt!  (Utan att ha en aning om att jag inte har den blekaste aning om vilken jävla häst hon menar. )

- Jaha vad kan jag göra för er då? (Frågar jag. Igen. )

* Jo jag sa ju att han har ont i ryggen! Och jag vill att du kommer hit!

- Aha..ok, jamen det kan vi väl ordna. Var finns ni nu då...hm...låt se...var var det nu..(Mumlar jag lite halvt för mig själv men hoppas på att hon ska fatta vinken och ge mig ett tips.)

Tystnad.

- Jo jag sa var FINNS ni? Hur hittar jag till er?

* Haha...(kvittrar Karin)...nej det kanske inte är så lätt....

- Nej...(skrattar jag lite mjukt och känner att äntligen kommer samtalet till en punkt där jag enkelt kan avsluta det inom rimlig tid...)

Tystnad

- JAHA OCH VAR BOR DU?

* hihi..ja var jag bor är ju ointressant för hästen bor ju inte här hihi....

- Nehej..men då kanske du kan berätta var hästen bor så att jag kan komma och hjälpa din häst eftersom din häst har ont i ryggen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

* kan det vara sadeln?

- Eh...VA?

* Jo...jag har tänkt....kan det vara sadeln?

- Eh...jo...klart att det kan vara sadeln, men det ser jag ju när jag kommer dit....(Säger jag med min MEST pedagogiska röst)

* Ja...drömmer Karin sig bort...jag har ju haft den i 15 år...det är en sådandär Stybbesadel.

- Stübben ..... (Rättar jag henne lite fint)

- Men (Säger jag som börjar ana oråd)...Vad har jag sagt om sadeln innan?

* Nej det har jag aldrig läst...något om...att du inte gillar Stybbesadlar.

- Läst?

*Ja, aldrig någonstans.

- Men...såg jag inte sadeln när vi träffades förra gången?

* Träffas? (Karin är nu i början på att bli spydig, hon anser nog att jag förolämpat hennes sadel)

- Ja, alltså. (KLARSPRÅK)  Du vill att jag kommer, jag måste ha en vägbeskrivning, och jag MINNS inte hur jag hittar till dig!

* Nej det är väl inte så KONSTIGT säger Karin surt, DU HAR JU ALDRIG VARIT HÄR!

- Nehej..men hos din häst har jag varit?

* Nej, du har aldrig träffat honom!!! (Spottar en nu jäktad Karin ut medan jag anar vreden som byggs upp)

- Men du sa....?

* Men vill du inte komma så SÄG det!

- Men Karin..(försöker jag nu samla ihop situationen..)  Har vi träffats?

* Nej säger Karin surt.

- Nehej...

* men du har varit i mitt stall! 2 år innan jag flyttade hit! Men det verkar ju inte som du vill hjälpa mig och min häst så DÅ FÅR DET VARA!


KLICK


Tystnad



**************



Ja vad säger man, kommunikation är bra, när det fungerar *fniss*



Kommentarer
Postat av: Lina

haha, jag skrattar lika hysteriskt gott var gång jag läser den där. :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback