Totalitet

En känsla, som kommer till mig när jag befinner mig på denna plats som ska bli vårt hem. Totalitet. Är jag stressad när jag kommer dit blir jag lugn, är jag trött när jag kommer dit blir jag aktiv, igår nästan hyperaktiv..är jag ledsen när jag kommer dit är det som bortblåst efter en timme, här, där, på denna plats, blir allting en totalitet för mig, en balans som i sig är balanserande.

Det tar form, växer fram och skapas, vårt liv vår plats vårt hem.

Änglar, finns dom?

Säker blir man när som igår, Tommy kom från ingenting och slog ner 80 stolp i raka linjer precis efter önskemål, på 2½ timme!

Och MarieLouise var stolphållerska dagen till ära. Tack även och om igen till dig Möller...!



Alla stolpar på plats, ridbana utmätt och klar, inga traditionella mått alls men det är ju min ridbana så varför skulle det bli det.

Efteråt, när alla kört hem, tog vi den där stunden vi pratat om i veckor nu, bara vi, bara huset, bara lugn, utan prat, bara kände, och då kom det igen, över oss, totaliteten...

Moa och Simon satte fyr i ena spisen och sen bara njöt vi av att bara vara.





Bästa barnvakten Texas är hemma på besök, Edith har aldrig varit så ren i trynet som när Texas får bestämma :-)

Idag är det Måndag, det betyder vinprovning ikväll, skål.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var en sjutusan till stolpsättarkarl!!!

Jag är imponerad!!

Och jag sitter här och ler åt Texas tvätt av Superedith!!

2009-03-23 @ 15:24:00
Postat av: Therese

Underbart!

Så långt ifrån känslan av vad jag känner för mitt hur jag bor i, tyvärr. Det är bara ett boende :(

Längtar efter huset där jag känner mig Hemma!

2009-03-23 @ 16:19:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback