Vår

Det är faktiskt så, våren är här, men som vanligt ska det väl luras  o ha sig. Vädret alltså, för om två veckor lär det väl vara snöstorm, precis så som det alltid är i April.

I Tyskland, sydöstra delen är de ca: 3 veckor mer vår än här och det kan jag säga märktes, knopparna på träden var nära bristningen och luften dallrade av fågelkvitter och andra vårljud.

Häromdagen var det vår även i Olseröd, vi hade en ljuvligt underbar dag och sak för sak, bit för bit faller saker på plats, möbler hittar sin rätta plats och så även vi..genom att äntligen få vara där ensamma, sakta gå omkring och äntligen ha ro att känna av, känna in, bara vara, så blev det plötsligt lite gjort.







Och såklart hade vi en utsökt lunch i solen, lite provisoriskt men ååå så nice att bara kunna sitta och njuta!



Vi har en källa precis intill huset, magi, kraft och energi!



Vattnet rinner i två olika riktningar, inte i 4 som på Blommeröd men man får vara glad åt det lilla :-)

Gården är vacker, det vilar så mkt saga, lugn, energi och kraft här, det är en plats som jag tror, inte helt kommit till sin rätt än.





Och äntligen blir det, ett fantastiskt fint behandlingsrum är snart klart att användas, bara det ger mig så mycket energi och att se fram emot, ett riktigt arbetsrum, kreativitet!



Långt ifrån klart, men det viktigaste på plats :-)

Och på vägen tillbaka till stan så bekräftades min vårteori, Tranorna är för mig det säkraste vårtecknet, Välkommen Vår!



Idag är det Kalmar som väntar, solen fullkomligt flödar på utsidan men packning och åter packning väntar på insidan.




Ha en skön Fredag alla!

Kommentarer
Postat av: Helena

hje

vad hände där i Tysklan ?

Vi blir rent oroliga då du inte hör av dig på bloggen på 6 dagar.

Nå nu är du i alla fall på plats och det ser härligt ut. Snart kommer inte bara våren utan även sommaren Det går med en rasande fart

Här var vår igår men vinter idag igen

Vi ses snart

Kramar Helena

Postat av: Therese

Ja visst är det härligt med vårtecken!!



Vad underbart det låter med gården! :)

2009-03-20 @ 14:36:24
Postat av: Mie

Så underbart!!

Ser så fram emot att komma ner och hälsa på!!

Hoppas att det blir snart..

2009-03-20 @ 18:57:04
URL: http://miehellberg.blogg.se/
Postat av: Filippa

varenda gång jag ser mitt gammla bord med tillhörande vackra stolar så ångrar jag att jag sålde möblemanget....suck

2009-03-21 @ 14:05:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback