sovit gott

Och i natt sov jag gott, med armar omkring mig och mitt i närhet med värme, djupt, lugnt och skönt.

Speciell dag idag, jag kan inte skriva om allt, då hade pling plong bilen kommit med den fina vita tröjan där man kramar sig själv, men min eftermiddag...den var...speciell.

Jag hade några lektioner och behandlingar och platsen vi befann oss på är speciell, jag hade ingen aning, kunde bara berätta vad jag såg och kände, men allt bekräftades och även om det var ganska otroliga saker så har det tydligen varit andra som både sett och hört och fått information om vad som finns här.

Jag förvånar mig själv, ofta, genom att säga saker och prata om saker jag aldrig ens tänkt på...som om jag står och berättar för mig själv samtidigt, märklig känsla men häftig upplevelse.

Vad jag såg idag var...stort och häftigt och ger förklaring till väldigt mkt.

För övrigt är min dag i ett varande av  tomhet

Bara...en rymd av tomhet, som bara kan fyllas av din omedelbara närvaro.

Samtidigt som det är en ofrivillig känsla är det underbart att det existerar, för det visar ju på..att du finns...du är på riktigt!

Jag behöver inte nypa mig i armen, det är ingen dröm.






Jag kommer att tänka på en HELT annan sak här och nu.

Sist jag var i österrike var en av deltagarna på utbildningen en tjej av sällan skådat slag.

En tystlåten tillbakadragen tjej som när hon ställde sig upp och talade, vräkte omkull oss allihop, män som kvinnor och fick oss att gråta som barn! med sina texter och sin röst.

Jag skulle vilja lägga ut en av hennes texter här, jag har bett henne översätta den till engelska och märk väl, detta är en tjej som inte talar engelska alls!

Läs texten hon skrev till sig själv, berörs som vi blev berörda, tänk er en flicka som växer till en kvinna, en flicka som alltid blivit nertryckt men som PLÖTSLIGT inser sitt värde!

Kan man annat än bli berörd.

Texten:

Hallo Carola! Here is the text I have written: Suddenly I saw a very little flower its called Vergiss mein nicht
 
(Don`t forget me) Sit down in front of it ? this was a message for me

Only one little flower who is all aloneThere is nothing else but clover and gras who cant understand little flower.
I think this was me. But now I dont be a little flower.I give now people in my family or whatever and people I like very much
The chance that they can understand me, my things
Why I am doing things for me because of ME
Because everybody is only a human being but he or she does the best,

Even if its not the best for you Why are there things coming out from my inside on this paper?!Why do I am writing here in English and I feel good and really sure?! 
Because I am a human being and a special one!
And I do the best I can do and so life becomes more liveable if I tell or show the important people,that I am also a important person. It will be or is a very good feeling for me.In front of my 3rd eye

I saw the little flower growing  growing  growing to an own personality who has power, Who can do what ever I want to do and thats the important thing
 à the result and not the processYou are always one question away from the answer!!! 

Suddenly I pick grass -> pain in the neck 

Because I run away. But now I know to handle it and go one step back. I see in this special flower me

And I like it and I thinkIt was a message/destiny that I sit down on the right place in life andI am valuable andI will never give someone the choice to hurt me because to be a victim isnt nice.

I wont be ever the target
Its not because they don?t say anything to me, Its because I say thank you for negative words or experiences

But I will give back positive, nice words
Because I am too valuable to talk back with anger Now I will go back home and begin doing this

Because the flower was always looking forwardTo be a nice personality, but nice for herself, not for anybody else

!
 Feeling of inner peace and power




Jag kan läsa denna texten om och om och om igen, den ger mig hela tiden något nytt. Tack Lisi för att jag får använda den!

Nu är det kväll, jag har gjort den goda gärningen att hjälpa min kära vän O att skaffa sin egen Msn, så jag ska munhuggas lite med honom nu.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback