Alla dessa dagar

Som bara går och går

Vad gör vi med dom egentligen

Vad fyller vi dom med

Är det ens lönt att göra något meningsfyllt?

Jag kan köpa att vi ska vara föredomen för våra barn, visa att så här går det till

Men sen då

Utöver det..

Om vi ändå jobbar ihjäl oss, vad har de för glädje och för nytta av oss?

Lever vi för att stimulera och glädja andra när vi inte ens kan glädja oss själva?

Göra vår egna sketna vardag grön och ljus?

För vem fan bryr sig egentligen, när dagarna bara går och går och ingen är glad ändå...

Att pleas andra handlar ju bara till syvende och sist om att lätta sitt eget smutsiga samvete och för att få några + på sin karma.

Så..varför liksom...när det ändå kvittar.

I det långa loppet.

Gör det ju ingen glad ändå..

Bara komplicerat och som en värld fylld av genvägar som tyvärr blev senvägar.

Irritatoner, obekväma situationer,  Falskhet för att smälta in och vara följjsam för att slippa skapa skarpa kanter...vilket i sin tur bara leder till ledsamhet och otrygghet.


Nej jag är inte glad.

Och tänker inte bli det heller för jag vill FÖRSTÅ

Varför i helvete jag ska vara glad innan jag blir det bara för någon annans skull.

Äkta glädje kommer för att själen sjunger.

Denna själen gnisslar mest av obehag. Mörka tankar. Tankar om kommande situationer som är glasklara i mitt objektiv.

Varför då fortsätta som om allt var som en dans på rosor, varför så leva i en illusion när den ändå ska spricka.

Finns inga bra anledningar så vitt jag kan se.



Kommentarer
Postat av: Mie

En stor fet spark i arslet levereras härmed till Carola från Mie..
En spark med peppning, kärlek, ljus och omtanke!

Skickar dej massor med mycket med ljus!!
En hel regnbåge!!
Kram!!

2007-11-08 @ 08:24:15
Postat av: Carola

Tack söta Mie, det är nog bara så att jag har för lite att göra...då hinner tankarna ifatt och det är ju inte alltid bra......

Kram tillbaka :-)

2007-11-08 @ 08:28:15
Postat av: AK

Hej Turbo bruttan!
jag blir ju anfådd bara av att läsa din blogg, du lever ju i ständig förändring både positiv och negativ. Tid för återhämtning verkar ju inte vara din grej, men jag blir ledsen när du inte kan känna glädje.
Gå ut i naturen ta ett djupt andetag och försök att vara här och nu om bara för några minuter.

2007-11-08 @ 08:48:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback