Vädret

Hur kan det skifta så? Vad har moder natur för plan med det? Vad vill hon visa? Vilka meddelanden är det vi ska läsa utifrån denna struktur?


Från Hagel till Sol, Regnstorm till stilla vind, Sol gen till Värta snöstorm för att nu vända tillbaka till ett stilla regn.


Grått. Kallt, Vått, Obehagligt.


Visoner, Drömmar, Automatiskt skapade mål utifrån måendet rycks gärna upp av vindarna, slits av på mitten och slängs i en hörna.


För att glömmas. Gömmas. Och

Aldrig återfinnas.





Är det lönt att oroa sig för framtiden när man inte ens är nöjd med nutid?



Är det lönt att tänka på I morgon när man inte ens vill tänka på idag?


Är det lönt at skapa mål när man kraschat de som fanns?



Är det lönt att slå upp dom blå..när man vet att det blir samma visa...



OM IGEN?




Jag undrar jag.




Under tiden jag undrar..


Går jag ut i regnet igen.




Jag behöver karta och kompass..


För att över huvud taget våga ta ett endaste steg till i någon endaste riktning.


Enklast vore..


Att stanna där det är tryggt och varmt.


Kanske det är vad livet pekar på


Kanske är jag så blind att jag inte fattat


Men vad skulle jag då med den omvägen till?



*Regnet och kylan väntar*



*


*



*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback