Måndag

Måndag är en dag som många gärna hade dissat. Att få stanna kvar under täcket och bara mysa eller bara sova, få vara ifred från livets Måsten.

Men min undran är, varför just Måndagen?

Varför är inte Tisdagen lika belamrad med otrevliga tankar?

Jo för helgen såklart, det fattar vem som helst.

När jag var liten ville jag ändra på det så helgen infann sig på Onsdagen och Torsdagen, Gud så fiffigt, men...


Då hade ju Fredagen varit skitdagen i veckan!


Dagens fundering:


Vilken dag är er värsta/bästa dag i veckan?




Jag måste förekomma er lite här dock, och först svara själv.

Bästa dagen för mig är den dag jag har nu, och värsta dagen för mig är den dagen jag inte gjorde något av.



*

Kommentarer
Postat av: Lina

Jag skrattar lite för mig själv när jag erkänner att jag just nu är i en fas i livet då söndag/måndag är de värsta dagarna i veckan för mig.



Fast för mig handlar det om just, faser. När jag jobbade så såg jag fram emot måndagen, jag älskade att gå till jobbet. Jag trivdes med måndag!



Nu innebär måndag att det är alldeles för många dagar kvar tills jag får se min kärlek. För våra liv är så osynkade för tillfället, men saker är i görningen och snart, väldigt snart kommer vi kunna ses även måndag, tisdag och resten av veckan. Då blir måndag, återigen som vilken dag som hellst.



Och jag ska erkänna att jag skäms litegranna, för att jag, JAG låter kärlek styra mitt humör på det sättet. Fast då har jag heller aldrig vart såhär kär heller.

Postat av: Mie

Eftersom jag just nu har semester så är alla dagar lika!!!

Jag vaknar, går ut med hundar, sätter på tv:n och dricker morronkaffe, käkar frukost....

Dagarna ramlar på..



När jag arbetar så arbetar jag oregelbundna tider med kvällar och helger, så jag vet inte riktigt...



Söndagar är inte roliga....

Det är rejäl tråkvarning på dom....

2008-08-11 @ 13:11:17
Postat av: Emelie

Det beror på hur dagen ser ut. Om den är fullproppad med saker och tung.Eller något roligt händer.

Jag kan gilla måndagar för det är en återstart.

När jag var ihop med denna dära var måndag inte alls kul. För det betydde att han skulle åka.

Men sen håller jag med dig. Får jag något gjort under dagen är jag nöjd. Känner jag att det var massa jag skulle göra men inte gjorde nåt då är det en sopig dag.

2008-08-11 @ 13:59:27
URL: http://petracharlotte.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tycker ungefär som dig, den bästa dagen är imorgon och den sämsta är den dagen som bara blev. Den som bara gled förbi.

2008-08-11 @ 21:48:02
URL: http://glasparlor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback