Olika synsätt

Jag har altid hävdat att ensamhet i tvåsamhet är den värsta typen. Detta står jag fast vid.

Ensamhet som man väljer själv är kanske inte alltid så himla kul, men då har man  alla fall ett val.

När ord inte räcker till och när handling inte uppskattas, när situationer som ej ens existerar ska vara bas för missförstånd och när kommunikationen dött totalt ur sin existens...då är egen vald ensamhet ett faktum. Den enda vägen.

Livet är till för att levas.


Det är kanske dags.


Som så många sagt till mig.


Varför vara ensam?





*

Kommentarer
Postat av: Emelie

Ja bra fråga.

Just nu är jag mest frustrerad över att känna att det ska bli så. Men att det inte går tillräckligt snabbt dit.så just nu är jag själv.

Men jag är hellre ensam med en massa vänner och få vara mig själv än ensam när vi är två och någon som vill ändra på mig

Postat av: Wynja

Kan bara instämma! Även om hela jag längtar efter en Vän, men denna gång måste det vara min själsfrände! Ljus//Wynja

2008-08-05 @ 18:57:44
URL: http://wynjas.blogg.se/
Postat av: Mie

Ensam kan man vara på många olika sätt.

Men ensammast är man utan sina vänner.

De riktiga vännerna, som finns där hela tiden.

Som stöttar i vått och torrt.

Som inte backar trots allt ....



2008-08-05 @ 22:39:59
Postat av: Veronica

Jag tycker om att läsa din blogg Carola, du har så mycket funderingar och tankar som berör mig. En del saker har jag ofta redan funderat kring samtidigt (fascinerande nog), men på mitt sätt.



Som här.

Jag har människor nära mig, som jag älskar, som lever ensamma i tvåsamhet. Det gör ont att se. Men det enda jag kan påverka är att aldrig hamna där själv. Jag har alltid sett det som dig, hellre ensam än i ett olyckligt förhållande. Man skapar ju sin egen lycka. Ska man dela livet med någon ska det vara för att man är starkare tillsammans, inte för att slippa vara ensam med sig själv...



PS: när du skriver om Edith är värmen så stark att man känner den ända hem hit, den smittar. Jag är så himla glad för dig, för er!

2008-08-06 @ 11:16:55
URL: http://oval.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback