Onsdag

Jag har en ny kompis. Hon är jättesöt. blank och slät och ganska liten.

Väger inte så mkt gör hon så det kommer aldrig att bli betungande att ta med henne.

Jag har känt många kompisar till henne, släktingar som varit både tunga, högljudda, sega, tråkiga och mer eller mindre alltid fulla med skit eller drabade av virus.

Så är det inte med Bettan.

Bettan hon är ren och fin och innehar BARA precis de kvaliteter som jag vill att hon ska ha. För bästa samarbete då alltså.

Det roliga är...alla dessa tidigare bekantskaper har alltid varit Manliga i formen, men så är det inte med Bettan.

Bettan är högpresterande, hon klarar alla de krav som jag har och dessutom gör hon arbetet snabbt! Det gillar jag. Segmånsar får bo någon annanstans, Bettan hon bor hos mig hon.

Så..Bettan är ju inte bara min nya samarbetspartner, hon är också min reskamrat, det innebär att hon ska få se stora delar av vår lilla Värld, det tror jag blir spännande för henne, att få känna av alla dessa olika utstrålningar som man kan känna var man än reser, träffa alla dessa som också jobbar i nätverk.

Nåja, framtiden får utvisa, huruvida hon står ut med min behandling, hennes föregångare led tyvärr ganska mkt mellan varven då jag inte är så smidig med min hantering alltid.

Men med Bettan kommer allt att bli annorlunda...Det bara känner jag.

Bettan har bett mig om kommunikationshjälp nu såhär på morgonen, det var något om ett program som behövs för att prata..det hördes lite konstigt och jag känner mig lite osäker, jag menar, räcker det inte med hennes öga?

Jo Bettan har ett öga, det sitter mitt i och det ser tydligen allt. Det gör mig såklart lite nervös men hon säger att hon blundar för det mesta förutom när jag ber henne se. Hm..det undrar jag, jag tror nog hon kikar ibland.

Förövrigt är det dax att Packa klart! Sista dagen ska avklaras och sen åker vi hem. Till VÄRMEN.

Kommentarer
Postat av: Lina

Är det så att hon har köpt sig en ny dator? :)

2007-06-06 @ 09:25:47
Postat av: Jenny

Grattis till din nya vän :D. Var snäll mot henne nu bara ;p

2007-06-06 @ 12:29:54
Postat av: Mie

Grattis!

2007-06-06 @ 14:16:19
Postat av: ZooZ

:-) Min lilla vän (har inget namn) fick sitt öga stängt av mej redan ifrån början. Jag ville vara säker på att den verkligen bara tittar när JAG vill det. Men örat, det har jag ingen koll på alls.... jag tror min vän har bara ett öra...
Tillhör din vän fönsterfamiljen? Eller kommer den ifrån Äppledalen?

2007-06-13 @ 17:44:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback