Morgonstund har guld i mun

I alla fall en stor mängd kaffe och funderingar.

Samt ett sökande, efter en harmoni som kan vagga mig trött, klappa mig på huvudet och ta mig i sin famn.

Idag saknar jag min Mormor. Hon var bäst på at få mig att koppla av.

Jag pratar inte så mkt om henne. Det beryder inte att jag inte tänker på henne varje dag.


Dagen idag är som alla andra dagar, den har en början en mitt och ett slut.

Och ordet slut är passande, för det är precis så det är. det är precis så jag är.

På många vis.


Kommentarer
Postat av: Trollpackan

Jag vet vad du menar! Jag hade också en mormor med stor öppen varm famn, som fick en att glömma alla krav och bekymmer. En mormor som hade tid att lystna och trösta. En mormor som bjöd på varm mjölk och semla. En mormor som ingen sade emot men som alla älskade. Vad skönt det hade varit att haft henne här och nu och bara kunnat krypa in i hennes mjuka varma famn och glömma allt för en stund.

2007-10-31 @ 15:31:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback