Gulsparv

Och inte bara en, utan tre stycken! flög runt och lekte nyss utanför mitt fönster!

Så vackra! Så fina! och så....fel?

Ska de vara mitt i city?

Här?

Utanför mitt fönster?


hm.....


I alla fall..jag blev nyfiken...och slog upp dem i min Animal Totem - bok.

Gulsparven säger till mig att jag kommer att vara exra kreativ just nu och 11 dagar framåt då jag håller på att avsluta ett projekt


*skrattar*


Jag har deadline på min bok siste Augusti, kan det måntro vara den som menas?


Jag skriver och skriver :-)


Vad som, gulliga är dom och nu verkar det som om de bygger bo precis här tanför mig. Jag kan inte tänka mig en vackrare utsikt här bland betongen, undrar bara vad duvparet som redan bor där kommer att säga.



Vilket djur har besökt er nyligen?







Kommentarer
Postat av: Mie

Förutom dessa förpillade getingar??



Vråk....

Ser dem ganska ofta här...

2008-08-23 @ 15:18:35
Postat av: Wynja

Djuren kommer ofta till mig och min bok "Djurens Språk" av Solöga ligger alltid i väskan :) Senaste budskapet framfördes av en räv. I Ljus//Wynja

Postat av: Anna-Karin

Rävar har rört sig mycket i min närhet, men det är väl ungarna som håller på att bli vuxna kan tänka? I somras var det många grävlingar hos mig.



Gulsparvar är inte helt ovanliga i staden nuförtiden.

2008-08-23 @ 20:44:26
Postat av: Lina

Träffade på en huggorm i morse när jag var ute med pappas Grand Danios-tik.



Frågan är hur man ska ta ett sånt möte? Lite otäckt var det, då jag är hemskt allergisk mot orm och getingar, så vi stod och stirrade på ormen en bra stund innan han smet in i buskarna igen.

2008-08-23 @ 22:38:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback