äta mer och tappa vikt

Drömscenario? Bluff? Trams?

Om det vore så, vad gör vi då av alla de "fantastiska" bantarknepen som existerar?

Kasta dem i sjön säger jag bara.

Ät mer, o tapa vikt, finn din IDEALISKA-EGEN-IDENTITS-VIKT med CBE!

Under den andra delen av CBE lär sig eleverna att öka förbränningen genom mental målbildsträning samt vikten av att äta mer så att kroppen tror på att den har mer att förbränna.

Att äta mindre ger impuls åt kroppen att hålla igen förbränningen, sakta ner och spara på de resurser som finns!

Hur gör man då?

Några enkla metoder utan att behöva gå igenom utbildningen CBE kan vara följande:

Funktionell träning ger alltid impulser till hjärna och kropp att balansera sig.

Funktionellt tänkande är A och O.

Funktionellt görande är livsviktigt i den grad att du förlänger ditt liv, ökar kvaliteten i ditt liv och stärker den delen av dig som automatiserar kroppens eget byggande av allt det som är viktigt. Tex. muskler och immunförsvar.

Under del 2 i utbildningen som tog plats förra veckan lyckades vi bli av med en hel del kilo, enom att tänka annorlunda och att äta mer. Ganska häftigt att se så snabba resultat!

Genomsnittet av de som ville gå ner förlorade ca 2 kilo. Det roliga är att det märks per omgående, man blir hungrig, måste äta mer, vill äta nyttigt, vill röra på sig, får mer energi, och på samma gång, går ner i vikt.

Något annat att göra är att VETA var man vill förlora kilon och var man vill behålla kilon, eller gram. Alltså att forma kroppen precis hur man känner att man vill ha den. EJ efter samhållets sjuka normer utan efter DIN EGEN identitets norm.

Så lackar det som bekant mot jul, håll inte igen! Skäms inte för det ni äter! Håll inte igen för att reta er på att ni inte kunde smaka allt, vrålät inte och ha ångest efteråt, ät istället det kroppen vill ha, må bra idet och var nöjd med din konsumtion!

Öka förbränningen genom att lägga in något funktionelt varje dag, text 20 min promenad i rask takt samt att forma kroppen med din tanke...HÄR vill jag förbränna, HÄR vill jag behålla...

Ställ gärna frågor här i bloggen och skriv gärna och berätta hur det går!

Själv har jag tappat 5 kilo på 3 veckor och det ska bort 5 kilo till.

Lycka till!

Kommentarer
Postat av: M-L

Jag håller med dig. Ät fett och protein flera gånger om dagen för att hålla igång förbränningen,men minska på kolhydraterna. Vill du ha en bit choklad så ät det med gott samvete. så länge det känns ok skadar det inte heller,men gör du det i smyg och med dåligt samvete får det motsatt effekt. Då talar du om för kroppen att detta är farligt och inte nyttigt. Detta är min filosofi.

2008-12-17 @ 11:02:48
Postat av: Marina

Mycket intressant!

För oss som skulle behöva gå upp några kilo i vikt då, fungerar det för oss också om man bara gör tvärsemot? MVH Marina

2008-12-17 @ 11:58:51
Postat av: Annica

Hm, behöver du en testperson i klass med "expriment förlora 30 kg" så ställer jag mer än gärna upp!

2008-12-17 @ 16:39:24
Postat av: Emma

Kanske ska prova att tänka så. Har gått ner 12 kg genom att dra ner rejält på kolhydraterna och på så vis blivit av med mitt sötsug. Men nu känns det lite trögt.

Postat av: Wynja

Låter vettigt! MEN, vad gör jag som har svårt att äta? För att fixa att äta regelbundet? Antar det är en förutsättning? Har säkert 10-15 kg för mycket o äter ofta fel.... I Ljus//Wynja

2008-12-17 @ 18:55:42
URL: http://www.wynja.dinstudio.se
Postat av: Annica

M-L :

Där satt du tummen på spiken!!

Ska fundera på det där inatt, men det känns redan nu att du har rätt i ditt resonemang.





Wynja:

Jag har samma problem, hade jag inte familj

så vette tusan hur jag skulle äta :/

Ett tag satte jag larm på mobilen för

att påminna om att det var dags för något ätbart.

Kanske det kan hjälpa dig att skapa en vana?

2008-12-17 @ 23:23:04
Postat av: Carola

M-L Har som vanligt helt rätt. Annica! jag kan berätta för dig via tele om du vill!



I övrigt för att öka vikt gör man likadant, fast man stoppar förbränningen genom att mentalt tänka minus och stopp, man ser sin kropp utifrån sin ursprungsidentitet (Men detta är en träningssak enligt systemet och inte helt lätt att beskriva på några rader)



Samt, rutiner, rutiner, äkta och ren mat..INGET processat eller artificiellt och INGA lightprodukter. Ren mat alltså, så kroppen kan få lugn. frukost är superviktigt, lunch likaså samt varm mat minst, helst två ggr per dygn.



Försök även att skippa socker och vitt mjöl. Ät nyttiga fetter, Avocado, ren olivolja, nötter...



Finns massor av små saker att göra!



/Carola

2008-12-18 @ 06:40:36
Postat av: Lina

Du har ingen metod som hjälper till att hålla vikten? :-)



/Lina, som tappat 20 kilo senaste året och fortsätter att rasa trotts mägnder med mat.

2008-12-18 @ 18:05:51
URL: http://sequence.se
Postat av: Jenny

Och jag som har gått upp de två kilona jag gick ner...vadå irriterande...tror bestämt jag vill ta del av detta jag också! :D

Har hitentills gjort som ML skrivit. Tror det vänder, snart...känns så. Tjo!

2008-12-20 @ 08:28:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback