5:e Dagen

Idag är 5 dagen på utbildningen. Ett av mina favoritämnen ska avhandlas idag. Rösten, Orden och Meningen. Tillsammans ska detta bilda information som inte bara ska ges i rätt stund, det ska också vara fyllt med de känslor, den struktur, den själ, Empati, Universella mening och personliga åsikt som budbäraren vill framföra i sitt tal.

 

Känslomässigt brukar detta vara den jobbigaste dagen?och om vi då ser tillbaka på vad som skedde igår, kan jag nog inte ens med min fantasi förvänta mig något.

 

Att säga vad man menar. Att mena vad man säger. Att fylla orden med exakt den mängd information som man vill ge vidare?att använda exakt det tonläget som är avpassat för att kunna ge vidare informationen på ett precist sätt.

 

Underbart. Jag älskar detta.

 

Att se svängningen?när eleverna inser sin makt och sin styrka i att kunna styra sin röst och sitt tal?underbart?när jag ser dom plötsligt nyttja de resurser som de faktiskt äger, när jag ser den tunna lilla flickan med sin vanligtvis pipiga röst utvecklas till första klassens talare med en djup väl utvecklad strukturerad röst som kan blåsa omkull vem som helst i publiken.

  

Kommentarer
Postat av: Mie

Låter väldigt spännande!!
Ser fram emot att få höra mer om detta och mycket mer!!

2007-04-14 @ 21:42:53
Postat av: Jenny

Ja jag håller med Mie! :D

2007-04-14 @ 22:13:37
Postat av: Anonym

Ja jag håller med Mie! :D

2007-04-14 @ 22:16:55
Postat av: Jenny

Ja jag håller med Mie! :D

2007-04-14 @ 22:17:04
Postat av: Jenny

Hoppsan...det blev lite fel där ;p

Hoppas solen skiner också, då är ju dagen komplett :D

2007-04-14 @ 22:17:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback