Alla dessa förkortningar

Jag kan inte riktigt hantera dem, jo, jag vet  självfallet  vad de betyder och vad de står för, men när orden i en mening produceras i min skalle för att så småningom nå mottagaren så blir de lät fel. Det blir helt enkelt väldigt lätt Rappakalja.

MSN Vet väl alla vad det är... men i mitt liv blir det lätt MMS eller MSM eller SMS....Jo jag vet, det är fånigt men ack så sant.

Om man då ska förklara eller diskutera MSN och istället slänger in MSM så kan det bli väldigt tokigt..för att inte säga,förvirrande för åhöraren. MSM liksom, jag har ju inte ont någonstans!

MMS Jo men jag vet ju, och jag fattar till och med hur man hanterar det, men att säga det! att klicka in rätt ord för rätt mening, MMS blir ofta MSN och så var vi tillbaka där vi började, som ett pärlband där snöret gått av, hur hejdar man det fallet liksom.

PMS Det är ju enkelt, det vet ju alla vad det är, eller hur?  Eller inte....det är ett skällsord som används i tid och otid men inte för att folk vet vad det innebär, mest bara för att PMS står för Ruggugglig kärringjävel som oftast inte släpper till eller som bara gnäller.

I alla fall...PMS är ett så använt ord och ofta, för att inte säga, för det mesta, så halkar det in när det som minst behövs ... *host* 

- Jo, men jag skickade ett PMS till honom....ja eller hur.

SMS Funktionen från helvetet, men ack vad vi älskar det! Smidigt, snabbt och bra. Men shiit så fel det kan bli..när man skickar ett SMS till fel person!!!!!!!!

Och MMS och SMS är väldigt lika att säga, vilket resulterar i munbabbel och vrickad tunga innan jag hunnit räta upp situationen. Och att skcika ett MMS till någon eller i alla fall HÄVDA att sagda är gjort men mottagaren nekar bestämt, då förbannar jag den person som uppfann kommunikation öht.

MSM Är förträffligt att använda men inte på datorn och sannerligen inte för att skicka meddelande igenom, det smakar skit men det funkar på allt, ja förutom ovan nämnda då.

Inbillar jag mig att det finns fler som jag? Är det en klen tröst jag bär runt på att jag är en av många som inte kan hantera ovan nämda förkortningar som sig borde? Eller finns det, Gud förbjude FLER förkortningar ni kan dela med er av som jag ABSOLUT inte borde lära mig?







Kommentarer
Postat av: Marina

Du har så rätt Carola, o du är inte ensam,tro mig :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback