Konstig natt

Konstiga drömmar......

Somnade snabbt igår..glömde släcka, stänga av och jag vaknade tom. med jeansen på.....
Någon gång under natten har jag väl stängt av Tv:n...om den nu inte beslutat sig för pension, den har ju uppnått den åldern....för en 15 år sedan. Minst.

Konstiga drömmar....konstiga ljud och känslan av obehaglig närvaro...

Den där känslan som jag trodde jag skakat av mig...känslan av att någon ljuger och håller undan sanning...

Naturligtvis kan det vara mötet igår..och avsaknaden av ögonkontakt..Hur FAN kan man prata med någon helt utan att söka den personens ögon?

Dubbellivskänslan

Jag vet att det inte är något ord..men jag vet hur den känslan känns. Tro mig, jag har levt med den i många år. OCH jag hatar den. Starkt.

Vad är på gång? Varför känns detta så starkt? Jag har ju inget med den personen att göra längre, på det viset, så varför skulle det poppa upp nu?


Blä.

Vad jag ogillar oklarheter.

Och vad jag ogillar situationer med lögner, varför liksom, ska man ens använda dem. .........   ....  



Så..idag ska det tvättas...samt ordnas lite i papper, jag har en del att göra och eftersom jag är barnledig så flyter allt på liiite smidigare...

Men en stund i solen..det vill jag också ha. Och en skogsrunda, fast i låg fart, jag har med all säkerhet brutit ett litet ben i min ena fot, så..Halta Lotta är mitt andra namn just nu.

Enligt Mayakalendern är det "Vägen" idag, det innebär att det är en dag för att begrunda konsekvenser och värna om framtiden. Så vet vi det :-)

Bostadsjakten fortsätter, eller rättare sagt, jag inväntar att någon kommer och säger till mig,

Carola, här är en bostad!




Kommentarer
Postat av: Mie

EN jobbig känsla, när man känner så...
Jag kommer inte med fler "skumma" kommentarer..

Men däremot vill jag ge dej en rejäl go kram!!
Lite styrka och mod vill jag också ge dej!!
Kram Mie.

2007-04-04 @ 07:50:20
Postat av: Carola

Tack... :-) Kram återgäldas och jag hoppas ni har lika underbart väder som vi!

Du skulle varit här nu och tagit hand om all vilsenhet som rör sig här...det är nog inte så poppis att vi ska flytta..huset är minst sagt...upp och ner.......

2007-04-04 @ 08:03:49
Postat av: Mie

Solen skiner, det är alldeles underbart ute...Och här sitter jag med världens prestationsångest för allt jag borde göra... *blä*

Finns här för dej!*kramar om så carola tappar luften*

2007-04-04 @ 11:07:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback