Ord

Varje ord vi använder betyder olika för mottagaren, även om du med god fokus lägger in känslor tankar färger eller omsorg, empati, sympati, så kan det, om det vill sig så, missuppfattas av mottagaren.

När jag skriver här, här i min blogg, så skriver jag för mig. jag riktar orden till mig för att jag ska kunna läsa texterna efteråt. Ibland riktar jag det vidare men oftast då med någon form av hänvisning.

Jag har hört så många olika saker om min blogg nu så jag vill bara säga, tänk på, att det är mina ord, som jag skriver för mig.

Jag har många, många som läser min blogg, och jag blir såklart nyfiken på vem alla dessa är, vissa vet jag genom kommentarerna som lämnas, men vem är ni andra och varför återkommer ni till mina ord?

Nyfiken blir jag såklart.

Här nedan skulle jag vilja beskriva helgen som gick, men det är så många ord som jag skulle vilja jobba med och när de hamnar i rätt följd, när de hamnar som svart på vitt lär det inte hamna i god jord hos alla så jag beslutar mig för att lämna det kapitlet till boken om MIG istället, så stort, vackert och fint var det, är det och blir det.

Boken om mig skrivs när jag känner för det vilket innebär att det sker lite då och lite då, klar ska den i alla fall vara i höst så, jag hoppas på lugna perioder i sommar där jag bara kan skriva skriva och åter skapa med ord, få dem att få betydelse för alla, få dem att beröra och få dem att smidigt intaga sina platser för att bilda fina meningar.

Tisdag morgon. Innebär många timmar kvar tills jag åter är i en varm famn.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback