Terapi - Märkliga lager skalas av

image79

Jag låter sällan eller aldrig någon ge mig behandling eller på något sätt styra balansen i min kropp, riskerna är för stora då jag behöver kunna ta mig från punkt A till B i någorlunda skick, jag klarar mig bra, som vi alla vet.

I går precis efter kursen hade jag ett enormt tryck bakom höger öga vilket resulterade i jordens huvudvärk, så jag gick ut för att få luft ocg ENSAMHET.

Efter en stund kom en god vän från gruppen och frågade om jag vill ha hjälp, och denna gången, sa min kropp äntligen ja.

i samma sekund hans händer rörde mitt huvud la sig smärtan, allt blev lugnt och jag bara nöt av stillhet och frihet.

Efter en stund började en punkt i nacken smärta och innan jag hade sagt något fick jag en hand på smärtan, som snabbt försvann.

Plötsligt hör jag att Terapeuten gråter, jag blev aningen ställd och frågade om allt var ok? ja sa han, det är ok. Jag lät det bero och efter att ha sökt Ingrids ögon som nickade ok slappnade jag av igen.

Snart var behandlingen över och jag frågade vad som skett, jo sa han...det var smärta, din smärta, smärta från din själ, trycket hade blivit för stort och nu rann det över.


PHU




Efter en stund beställde vi mat och plötsligt, plötsligt så bränner det som eld i mitt högra öga, och det svämmar över, jag gråter inte men tårarna rinner som någon öppnat en kran på höger sida, inget på vänster.

Ont ont ont fy satan som det sved, och lika fort som det startat så slutade det..

Och nu till det...sjuka...

i samma sekund som det slutade kände jag en enorm längtan till havet, så starkt att jag TOM önskade mig själv I HAVET.

Efter en stund klingade det bort, men just i den stunden föll det många nya puzzelbitar på plats, vilket år alltså, vilket märkligt år, vilka skeenden! vilka blockeringar som släpper och vilka möten som tar plats.

Jag är ytterst tacksam för hjälpen igår, det var ett stort andetag jag kunde ta efteråt.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Äntligen...eller vad man ska säga.
Du förstår nog vad jag menar, är bara lite kass på förklaringar ;).

Kram!

2007-04-16 @ 17:39:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback