Utbrott, Genombrott och Sammanbrott

Det får sammanfatta dagens händelser.

Jag brukar alltid hålla mig väldigt strikt och ren i mina handlingar som lärare och Leading Coach, men i dag var jag en del av ovanstående.

En av kursdeltagarna som inte pratar ett ord engelska hade i en konsultation med sig själv (En övning som man genomgår i utbildningen) skrivit 3 A4 sidor fulla av ord som var så otroligt berörande att alla i gruppen fullkomligt bröt ihop.

Hon berättade om en blomma som finally funnit sina rötter, vågar växa uppåt, spira, finna solen och utvecklas till en växt i full blom.

Sättet hon berättade det på var MÄKTIGT fullt av liv, GLÄDJE hopp och PÅ ENGELSKA!

Allt brast, alla grät och skrattade omvartannat, det var en förlösande situation som hjälpte alla vidare, och kärnfrågan var även idag          KÄRLEK

Först och främst till sig själv

Men också att äntligen ha möjlighet att kunna ÄLSKA NÅGON ANNAN

Och hur underbart är inte det då...

När man äntligen får reda på vad det innebär att ÄLSKA och att vara ÄLSKAD försvinner alla tvivel, försvinner rädslan och försvinner allt det...som skrämde så förut.


Kvar finns...GEMENSKAPEN.

Ikväll är det jobb, jobb och åter jobb, men det gör inget för Energin är på Topp och jag är LYCKLIG.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback