Är det vad ni kallar att Leva?

Blir förbluffad...förvånad...samtidigt lite rädd för utvecklingen av människan, eller ska man säga, underutveckling?

Vad är det som sker? Vad är det som gör, att det inte går framåt? inte släpps fritt?

Är det vad barnen ska ha med sig?

Nedanståede Fraser är sådana som jag i det dagliga livet snappat upp..och jag måste säga att det skrämmer mig att det verkligen finns folk som lever så....dessutom ACCEPETERAR det!

Vad handlar det om?

Lathet?

Dumhet?

Inskränkthet?

Brist på social uppfostran?

Skakar ofta på huvudet...höjer på ett ögonbryn och bara förvånas över bla: nedanstående:




Kvinna: "Jag tvingade minsann honom att städa toaletten igår, jag har gjorde det de senaste året och nu tyckte jag att det var dags"


Kvinna: "Han får ingen sex på två veckor om han inte följer med på Ikea på Lördag"

Kvinna: "Jag vill att det ska vara rättvist men det vill inte min man så allting är orättvist"

Kvinna: "Jag tvingade honom att förlova sig med mig för jag tyckte det var dags"

Kvinna: "Min man får inget Sex längre för han gör aldrig det jag vill att han ska göra, han är säkert ändå otrogen det svinet"

Man: "Det är lika bra att ställa upp på vad hon säger, jag orkar inte med det annars"

Man: Vadådå..det kvittar vad jag gör därhemma så går frugan efter mig och gör om allt...jag giter inte bråka om det så jag undviker kontakt med henne på kvällarna.

Man:Jag får inget Sex om jag inte städar på helgerna.

Man:"Jag önskar jag kunde få en ensam stund i veckan, bara för mig, men då kallas jag egoist"



HUR KUL LIV HAR FOLK EGENTLIGEN?


Vad är det för måsten som människor tror att de råder under, vad är det för fällor folk gillrar till varandra när de ingår i en relation, hur i hela friden kan man NÖJA sig..
med en partner som bestämmer åt en?

Har människor inga egna liv?
egna intressen? FÅR man ens ha ett eget intresse utan att för den delen vara egoist?

Ja kvinnor får det tydligen, se på häst-tjejerna! Männen då?

Vad förväntar ni av era män egentligen?

Vad förväntar sig männen av kvinnorna?

Ja jag skrev precis så...."era" För man skulle banne mig ibland kunna tro att ni ÄGER era män...som hundar i koppel

som minsann ska lyda er

Har inte människor i en relation rätt till fritt tänkande och görande, baserat på det ursprungligt överrenskomna? dvs. tex: trohet till varandra?

Måste man utöver det ÄGA den andres tid och gärningar?

Och om man nu är ett offer i en sådan relation...varför gnälla? Varför inte agera?

Livet hämmas något så otroligt, av allt som vi upplever ändå, varför inte slå sig fri och och hitta tillbaka till sitt eget jag, sin egen identitet, sin egen fria vilja och glädje, istället för att hänga upp sig på en partner som man ändå tycker är fel!

SLÄPP! varandra fria lite! lossa på de tunga begreppen som heter måste och ska, se för fasiken till att ha lite kul istället för att vänta på att partnern ska skärpa till sig, eller vad det nu kallas, för det lär ju aldrig ens hända under hot!

Medan alla dessa par, lever i dessa konstruktioner, passerar livet förbi ...... men det viktigaste av allt...verkar ändå att få kontrollera sin partner...då är de flesta nöjda.


Är det att Leva?

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jisses... Kloka ord.

2007-08-29 @ 07:44:19
Postat av: Carola

Tack..
Det värsta är...att det är sant...jag önskar att det var ett skämt...men precis såhär är det hela tiden och överallt och jag kan inte fatta.....hur folk vill ha det så.

2007-08-29 @ 07:55:31
Postat av: Jenny

Ja tragiskt nog är det nog dagens sanning. Hur människor nu kan ha det så, fattar inte.

2007-08-29 @ 08:05:09
Postat av: Mie

Märkliga ord egentligen...
Varför "tror man" att man kan äga en annan människa?
Det är väl det som det handlar om tror jag...
Jag kan inte äga någon annan, eller någon annans känslor..
Vi har dom till låns....
Jag vet flera som uttrycker sej så som du skrev....
*ryser*

2007-08-29 @ 08:14:30
Postat av: Catarina

Hemskt...men ändå så sant. Människor har en märklig syn på det som kallas kärlek...

2007-08-29 @ 13:37:18
Postat av: Lina

Jag är så innerligt tacksam över att jag och Peter inte försöker äga varandra. Livet skulle bli så tråkigt och meningslöst om man glömde bort vad som förde en samman, vad som är viktigt, vad som är roligt och framförallt varför vi älskar varandra.

Postat av: Carola

Catarina: Ja visst är det så, Kärlek är nog det mest missförståda ämnet någonsin, de flesta växlar det med behov, vilket såklart är en helt annan sak.
Lina: Så glad jag är för din skull :)
I övrigt så kan jag bara beklaga att folk finner sig i att leva så.

2007-08-29 @ 20:16:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback