Att inse är att förstå

Att inse är att förstå men för att vilja förstå måste man inse.

Att för en liten stund och för en gång skull lämna sig eget jag UTANFÖR för att kunna belysa någon annans insida...är ett måste för att förstå...men har man ej intresset så låter man bli och då kan man ej heller aldrig få veta hur det var.

Det är såklart enklare att framhålla stt eget jag men det ger aldrig, aldrig aldrig några svar, hur det är med mig. Hur jag känner det. Hur jag mår.


Kommunikation är endast möjligt vid ömsesidig förståelse, något som aldrig kommer att ske då ditt jag är för stort, tar för stor plats och ej kan lämnas ens för en stund, intresset är för litet, "jaget" för viktigt.

Ett förlåt betyder ingenting, det är helt meningslöst och innehållslöst, det är förståelsen, insikten som bär med sig värdet och som kan läka, som kanske kan läka de uppstådda såren.

Om ej, kan det ej hjälpas, då blir det ingenting kvar.



*


Mer än smärtan och sår som aldrig mer läker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback