Dagen idag

Dagen idag bär med sig många funderingar. Dels funderingar om Respekt, Logik, Upplevelser, Men även sol och äntligen värme.

Visst är det skönt att äntligen kunna vältra sig i värme, i sol...sol!! SOL! jag älskar solen, jag avundas er som bor i varma länder där solen vandrar upp på himlen och skiner för er hela dagarna, året runt. så, precis så skulle jag vilja ha det.

Idag har jag upplevt en annan sorts värme...Värmen från hästar.

Hästar är det mest fantastiska djur som någonsin beträtt Moder Jord, detta kan jag klart konstatera. Känslan när en vän som jag inte mött på länge kommer travandes och gnäggandes emot mig...då är känslan extra mäktig..då..precis då lyser solen extra stakt på min himmel.

Jag har också blandade funderingar om upplevelser..hur man upplever andra, andras sinnestämningar och andras upplevda upplevelser. Vad jag kom fram till här var att var och en har rätt till sina upplevelser, sina bedömningar och sina känslor i det upplevda.

Det jag absolut vet är att jag äger min upplevelse. Även om den inte är korrekt för någon annan så är det för mig precis så, i den stunden det sker eller långt mycket senare.

Ingen kan ta det ifrån mig.

Om jag känner känslor, upplever saker, tycker på att "nog var det så"

SÅ ÄGER JAG DET UPPLEVDA

Och ingen...ingen ingen kan säga..NEJ..så var det inte för dig





Kommentarer
Postat av: Jenny

Kunde inte skrivit det bättre själv.
:)

2007-08-03 @ 20:07:50
Postat av: LIvet är ju byggt på olika upplevelse

Livet är ju byggt på olika upplevelser.
Varav, vi alla är olika. Det viktiga är att låta oss förstå varandra..... Verkligen!

2007-08-03 @ 21:12:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback