Dagen idag

Dagen idag är ju såklart inte som någon annan dag, det säger sig själv...men

Jag är så inne i mina rutiner när det kommer till arbete, när det kommer till kurser, at hålla kurs gör jag som ett rinnande vaten, i sömnen eller vad som.

Dagen idag var härlig, den var annorlunda, den var...unik.

Såklart är alla dagar unika, såklart har alla dagar sitt speciella innehåll...

Men


Dagen idag visade att alla, precis alla kan hitta sin egen röst, alla kan finna sin egen rytm och melodi och alla, precis alla kan föra fram budskapet det har inom sig, sin egen identitet...

Och

När den bron brister, när den rösten man tror sig ha bryts ner och byggs upp igen, när man förstår allvaret bakom orden man nyttjar, när insikten slår en mitt i ansiktet, då rasar hela ens värld för en sekund, då bryter man ihop och landar, men mjukt, här..i denna omgivningen..landar man mjukt, och fångas upp av lärare ch assistenter som har vanan inne att fånga upp fallande elever...och i trygghet, i ro och i samspel och gemenskap, med mycket skratt, sång och tal...finner vi det vi sökte...vår

URSPRUNGLIGA RÖST.

Hur fantastiskt är inte det då..vilken makt, vilken power....vilket...WOW och AHA tillfälle....at få använda

SIN EGEN RÖST!

Dagen idag bjöd på detta, för hela gruppen..och för mig...var det bara...att om igen njuta av detta skådespel som innebär att ännu en grupp har funnit vägen till sitt jag.

Makes Me Happy :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback