Essensen

Sitter i min säng....kaffet brevid mig, datorn i knäet. Timmen är tidig men flugorna har varit outhärdliga sen 4. Värmen är olidlig på natten, man tar inte Österrike för ett "Medelhavsland" men det borde tiläggas, 40 grader här är inget ovanligt och så är det just nu om dagarna.

Det enda tråkiga i det...är väl att jag sitter inomhus med min utbildning och elever hela dagarna så det enda vi får av det är..ett kvavt rum.

Nåja..det kunde varit värre, det kunde varit December.

Men det är verkligen så, jag tror att Österrike är det enda existerande land med årstiderna kvar!

RIKTIG vinter! och RIKTIG sommar! samt de där underbara övergångsperioderna emellan.

Min dröm, är sedan år, ett litet hus längs Donau, att kunna komma hit och bara vara eller kanske spendera tid där under utbildningarna.

Precis nere vid någon av alla de byar som pryder Donaus kanter som ett pärlband...gärna i Vindistriktet, eller närmre Hilly Billy dvs. upp Mot Linz.

När man i vanligt tal pratar om Österrike så tänker väl de flesta Snö och Skidor!

Jag tänker Sommar! Sol! Värme! Kärlek! Gemenskap! Familj!

Det är nog så ändå..att det är här jag laddar mina batterier.

Inte en dag har jag varit trött

Massor av skratt stärker hela mitt jag

Gör mig ockdså uppmärksam på kontrasten...skillnaden mellan klimat..och då tänker jag inte på Naturen, utan på Mentalitet.

Glädje! Har vi här. Outömmlig glädje, bara att ta av, ta för sig, nyttja och leva med.

De är min familj, en blandning av vuxna människor som funnit varandra, så stark gemenskap, så äkta och otvunget, precis som..Essenesen av Kärlek.

Jag kom på...att jag ej varit här sen i Februari...det är detta som fattats mig, till en stor del har detta varit sorgen jag burit, att inte få vara nära de mina.

2:a dagen på Utbildningen idag, gruppen är tung,varierad och stark, mycket att hålla reda på och många olika energier att fånga och föra samman, dagen är lång, timmarna många, men det känns ok, energin räcker, även för mig.

Solen går upp..detta fantastiska skådespel...ljuset sprider sig över kullarna och djuren vaknar så sakta till liv.

Detta är en del av det paradis som jag Älskar kanske för att jag har valt att det ska vara så, kanske jag VILL vara just här, och tycka just så, men det är ok, för det passar just mig och det ger just mig....Liv.....att orka och att fortsätta vara...

just Jag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Är det därför du hemsöker mej i mina drömmar???*morrar lite*
Skojar bara!! Du får mer än gärna hälsa på mej, men det vore väl roligare för oss båda att träffas på dagtid??*fnittrar*

2007-08-26 @ 20:50:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback