Vad är en dag?

Vad är en dag mer än timmar, tid och minuter?

Vad är en dag som bara flyktigt försvinner

Vad blir en dag som man inget gör något med...

Vad blir en dag som man inte vill minnas åter

Vad gör en dag som bara passerar förbi

Vad gör en dag som inte ger något till dig



Vad ÄR  egentligen en dag mer än luft erfarenheter och upplevelser?


Jag behöver ju inte lägga den på minnet men självklart...så stannar den kvar.

För allt det jag inte vill minnas, är det som stannar kvar..och allt det jag minns..är det som jag inte fick behålla.

Mayakalendern  säger om idag...att det är fullt ut en alldeles egen dag, helt olik alla andra dagar som någonsin passerat. En ny dag med nya energier och en ny dag man kan fylla med vad man vill.

Idag är regnstormens dag, Regnstormens energi innebär entusiasm och starka energier.

Dagen igår var Flinta. Dagen igår gjorde vi val, vi människor stod inför val och valde, valde i vårt liv. Idag får vi styrkan.

Dagen i morgon är den vi väntat på. Dagen i morgon är Ljusets återinträde, då firar vi skapelsens fullbordan. En Ny cirkel startas och den gamla sluts.

För att kastas bort eller minnas,  precis som vi vill.

Dagen på papper är timmar. Sömn och vakenhet. Drömmar och aktivitet.

Dagen idag .... är fortfarande grå....instängd....kvävande.....

Hur är din dag? Vad är en dag för dig? Vad gör du med dina dagar? Sparar du dem på hög? Nyttjar du tillfällena att glädja och glädjas? Eller..är dagen bara ett tvunget måste som kommer åter och åter igen?

Dagen idag..är ju egentligen endast ett mellanspel...ett mellanting...en mix av igår och imorgon....

Dagen i morgon kan jag alltid längta till..för jag vet intet om den...så kanske för den med sig den lycka jag så förtvivlat behöver......Dagen igår är ju förbi...den vet jag vad den innehöll,,,den är iväg....borta...

Dagen idag är NU och just HÄR

Och det skrämmer mig lite

Eller kanske inte så lite

Att de bara passerar...försvinner och går..

Utan att jag fyller dom

Med värdefulla minnen och ting

Jag bara låter dom gå

Utan att ens vilja veta vad som skulle ske

Om jag uppskattade dom.

Men dagen IDAG är min bara min

Så..kan kan jag om dagen är med mig


Värdefullt fylla den med minnen jag vill spara.


Kommentarer
Postat av: Lina

Jag vet inte varför, men av någon anledning fick detta inlägg mig att gråta. Tårar utan sorg eller glädje.
Min dag idag är kvävd av rädsla. Jag ska tänka på din text när jag tar på mig skorna för att gå ut och slåss med den.
KRAM

Postat av: Junitjej

Nu har jag scrappat igen. Ge gärna ris eller ros!
http://junitjej.blogg.se/1188158540_en_blomlayou.html

2007-08-26 @ 22:11:05
URL: http://junitjej.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback