Då var det sant.

Det blev en sista dag detta året också.

Hur känns det då?

Vi lämnar det röda, eldiga fartfyllda året för....vad?

För det orangea kreativa, brusiga, tålamodsprövande och i vissa fall, ganska jobbiga året!

Här ska det prövas, allt det vi startade det gågna året, här ska vi underhålla eller misslyckas med våra projekt men av med dom blir vi ej.
Allt som skapade det röda året ger oss avtryck i vår blueprint så att vi sent ska glömma det, det är ett som är säkert.

Dagen började med grannarnas som vanligt störande morgonrutiner. Är det inte den ena grannen så är det den andra. Alltså vet jag att det kommer att förbli så, kanske de bättrar sig. Kanske den andra grannen kan tänka sig att sänka sin musik på eftermiddagar och kvällar så vi kan se de där tv - programmen vi valt ut utan att bli rockade av hennes toner i takt med tv hallåans blinkande. Kanske är det och blir det VI som är de störande grannarna nästa år.....?

Kanske det lugn som infunnit sig i just detta nu får fäste, får fortsätta, får vara.

Kanske kanske,

kanske inte bara kanske, kanske väldigt mycket är upp till mig, kanske allt det där är upp till mig.

Kanske jag väljer mina strider bättre nästa år, kanske jag väljer situationerna att lära mig läxor av med lite mer förfinade instrument, kanske jag lär mig att behålla den ro och den lugna rytm som CBE gav mig för en månad sen.

CBE en kreation jag inte förstod själv förrän jag såg eleverna ta del av och kunna åtnjuta dess kvaliteter, hur lugnet bara spred sig och satte alla ner på varsen stol. SITT! och bli sittande! Tycktes CBE säga till oss. Och där sitter jag än måste jag säga.

Vissa vindpustar har nästan vält mig men grundstyrkan är plötsligt skön att kunna hålla fast vid. Jag käner mig i det närmaste lat mellan varven men låt gå för det då, eller varför inte använda det positiva ordet, bekväm istället.

Det är tyst i staden. City har inte vaknat än, det som fashinerar mig här på gatan är att folk fortfarande sitter på uteserveringarna och fikar, det är envishet det!
Envishet om att hålla kvar, den delen av året som vi så alla desperat längtar till att vi till och med trotsar December bara för att få sitta ute!

Sommaren.

En Orange sommar står alltså för dörren, den kommer att bra med sig en hel del för mig personligen, detta vet jag ju, men också för de mina i min omedelbara närhet. Oj vilka omställningar. Oj vilket annat liv än det vi är vana vid.

I tystnadens spår ska jag begrunda det gågna året och bara se efter det som gjort mig gott, spara det, ta det med mig och invänta det som komma ska.


ORANGE. Jodå, jag är beredd.












*












Kommentarer
Postat av: Anonym

Rött var tufft!
Orange är lite läskigt...stora förväntningar.

Men jag håller med dig. Det är välkommet!
Stora, och många, förändringar.

:)

2007-12-31 @ 09:21:30
Postat av: kats

oj oj, det låter spännande... 2007 som varit ett mkt jobbigt år fy friden ... men bara å bita i hop å ta lärdom av det.
Gott Nytt år Carola
kats

2007-12-31 @ 16:16:37
Postat av: Lina

Jag har sett dig skriva om de Röda och Orangea året innan. Jag tror bestämt att jag måste läsa på om detta, har du tips på någon bok eller hemsida? :)

Gott Nytt Carola, jag hoppas du får ett fantastiskt år.

Postat av: Anki

Jag fanns ju med på CBE för en månad sedan och jag har tappat farten helt. Ovant och jag känner mig lat fast jag kan gör heller ingenting för att öka farten, jag bara är.......
Gott Nytt Orange År!

2008-01-02 @ 12:57:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback