Insikt

Jag tappade något sist jag var här.

På något sätt höll det sig kvar här hela tiden

FÖR


När jag kom in igår smältes jag samman med känslan


av fullkomlighet


Och visst var det så


Att det var här det började


Det var här det försvann


Och det finns ju minst en god anledning


Till varför vi ska vara två här under några dagar


Så cirkeln ska slutas


Vi klarade det, inte utan sår och ledsamheter



Men vi stod ut, klarade det och höll ut.


Det var så det var


Som ett djävulskt massivt test


Jo tack för kaffet



Och tack för förtroendet


Eller hur ska man formulera det, när någon manipulerar ens liv så till den milda grad


Att man tror att det är ens eget görande, tänkande och mående.


Men jag hittade det igen

Jag hittade helheten

Jag hittade något jag saknat länge

Jag hittade mitt leende, mitt lugn mitt seende.

Och en MASSA annat kom över mig...

Ideer, kreativitet, skaparlust och anda, MIN anda, mitt jag.


Skönt.

Och tänk...det fanns kvar, låg här för mig att hämta när som helst (?)

Inte konstigt jag känt mig tom, viljelös, orkeslös.

Nu är det bara en person till som ska fylla på sina förråd med ren luft och tappade sugar.


Snart




och sen



Är det Jul.





och sen


är det banne mig





Snart



Orange.


Phu.



*







Kommentarer
Postat av: Mie

Har hon inte hittat sugen än??
Jag får snart pallra mej upp för att hjälpa henne leta....

2007-12-02 @ 10:45:47
Postat av: pilla

Jätte bra och fint skrivet :)

2007-12-03 @ 15:08:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback