Livets läxor

Och livets läror.

GÅR det att fördöma någon annans liv och livsutveckling?

Fördömer man inte sitt eget görande då? sin egen plan? sina egna val i livet?

Röda året är snart vid sitt slut.

Röda året skulle lära oss att bejaka allt som startas upp,allt som från frö äntligen hade vuxit upp, allt som föddes detta år, allt från ideer till projekt till livs levande individer.

"Att säga JA till livet"

Var detta årets läxa




Lärde vi oss den?


Lärde du dig av den?



Våra inrutade rädslor och mönster avlägsnar gärna det lilla som ibland behövs, nämligen hoppet.

Utan hopp har vi inget kvar.

När hoppet ar slut kan vi inte längre hellre ta till oss det röda årets kloka ord och läxa, att bejaka livet.

Men

Vi blir påminda, och kommer att bli påminda om och om igen tills det är ett faktum

tills det verkligen är så

tills vi inser att livet är ett måste för att leva.


OCH


Tills vi sagt ja, inte bara till vårt eget liv som vi faktiskt kan skapa precis som vi vill ha det, tills vi sagt ja till den generella livsbejakande faktorn "hopp"

Tills dess får vi också gå igenom situation efter situation som visar på denna lärdom.


Nästa år kommer med Orange energi.

Året då tålamod belönas.

Detta kan tolkas på olika vis.

Det viktiga är ändå att leva I det, inte flyta ovanpå alla andra och blicka ner, ta till sig sina egna brister och genomgå ännu en transformation där nya lager skalas av.

Orange, som så många skräms av, ska egentligen ses som nya möjligheter för kreativitet.

Kreativitet för att hålla vid liv det som föddes det röda året. De projekt vi startade.

Livsbejakande och med hopp, så kan vi gå in i nästa fas, nästa år.

När vi lär oss att bejaka liv kan många smärtsamma processer flyta förbi, passera eller gå rakt igenom våra liv, beroende på hur stor läxa vi behöver.

Med hoppet besegras det mesta, även rädslan för att leva.

Mina val i mitt liv måste respekteras först och främst av mig sjäv, men tänk på, innan du dömer någon annans göranden och val, titta inåt, se om din egen boning, läs av vad du själv kan tänkas ha missat eftersom du nu sitter i denna situation.

Dömer du någon annan sänker du ditt eget värde, om och om igen.

Att JOBBA med sin personliga utveckling tar personen framåt men det betyder INTE att man lyckas alltid för det!

Det viktiga i detta är ATT man gör det, inte om man lyckas hela tiden.

Universum läser hela tiden dina försök till att finna ditt livs väg, att man trampar lite snett ibland kan straffa sig snabbt men Universum finns fortfarande kvar och gör inget annat än att fortsätta läsa av dina vibrationer, läsa dina val i livet.

OM, Om man väljer att döma andra för att de I ALLA FALL har valt att JOBBA med sin egen och andras personliga utveckling stoppar du DINA EGNA möjligheter att utvecklas till en fri och livsbejakande personlighet !

Tänk över era val!

Tänk över era ord!

Tänk över era steg på livets väg!

Kan det vara så att.....KAN du tänka tanken att......SKULLE DET KUNNA vara så att du förlorat greppet om din egen sanning? I DINA SÅ STORA FÖRSÖK att göra allt perfekt? Att Målet i sig missas då varenda steg du tar går ut på precision och prestige?

Ja, det kan visst det vara så..

Att döma andra  bygger på sin egen litenhet. Det förtorkar ens personlighet. Skrynklar till själen tills den tagit russinets form.

Och först då kanske man upptäcker att



LIVET




Har passerat förbi!


Och då hjälper det verkligen inte att döma, att fördöma, att titta ner på andra för att de har tagit tag i sitt inre liv och kanske till och med visar detta utåt.


Så funkar det liksom inte.




Vattna din själ



Låt själen fylla ut din kropp...i alla vinklar och vrår...sträck på dig och känn att du är där, på insidan i dig själv.

Se över dina egna göranden och sägande

och sen...


Förbered dig på att gå in i detta mycket kraftfulla år av kreativitet.



ORANGE



Fantastiskt.

Jag vet att det blir så.

Min egen personliga utveckling fortsätter...såklart...jag lever ju mitt i det, utan att dölja det, utan att visa upp andra ansikten finns jag där, den jag är, just nu.

Jag vet att det inte gillas av alla att jag visar det så tydligt, men de som uppskattar det vet också att man måste vara genuin för att det ska funka

för att man ska trampa rätt

för att det ska bära frukt.

För att man ska inse och förstå


DET HÄR ÄR MITT LIV...och det HÄR har jag lärt mig....även om det inte visar sig vara så kul...vackert eller välarrangerat alltid...

så är det för mig personligen det viktigaste jag kan göra, först och främst för mig själv

Att fortsätta vara JAG.








*








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback