Nostalgitripp

Djupdykning i 80 talets "goaste" Julkalender.

Vi hyrde igår, Albert och Herberts Julkalender från 1982 till Lillfröken i Famlijen.
"Här lilla gumman ska du få se något kul"

Tösabiten somnade efter 3 avsnitt, precis som planerat och SEN



sen kunde VI ta över...

Och frossa...

I tokigheter, roligheter och skrattkramper värda sitt namn.

Vilken Nostalgitripp!!!


ALLA borde inleda julens vecka med att sätta sig med familjen till den samlade versionen av Albert och Herberts Julkalender, det blir garanerad Succé.

Och vilken grej egentligen, utan att förtråkiga det hela, vilken humor, vilka socialpsykologiska aspekter, vilken vardaglig drama som spelas upp, på allra bästa sätt, vilka tankeställare man får!

Ja det måste jag säga, med den goda silltallriken och med den avrundningen på kvällen så börjar i alla fall jag få lite julstämning.






*


"Hebbe Lelle"






Kommentarer
Postat av: kats

ja just ja..:-)) den var ju kanon rolig... tack för tipset.

2007-12-19 @ 20:15:12
Postat av: Jessica Christerdotter

Ha, den har till och med jag sett och jag var inte ens född -82. Ja den är härlig=)
God Jul!

2007-12-22 @ 16:34:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback