Ny vecka

Och inte vilken vecka som helst.

Arbetstiderna är sköna, att börja en timme senare innebär att jag kan jobba en timme mer - med annat

Det är massor som ska stämmas av såhär innan årets slut.

Men denna veckan...

Ännu en CBT. 6 Dagars jobb och utbildning med mental träning. Tufft djupt och......energikrävande.

Jag fick in 4 nya lärarassistenter i systemet i går, otroligt kul och givande!

I går eftermiddags var lyckan total, mat skulle intas och jag har varit sugen på sushi hela veckan. Hemma är vi ju bortskämda med att på ovanför sushibaren. Här finns liksom inte ens ett Sushiställe!

Sagt och gjort så traskade vi runt i riktning mot...? Ingen aning....något som var öppet.

På torget landade vi på någon asiatisk krog...som visade sig servera vad jag längtat efter! Dessutom vegetarisk!!

Tack för det, vars 13 bitar och såklart friterad banan och glass på det, behöver jag säga att jag fortfarande är mätt!



Idag är andra dagen på CBT, en lärarassistent kommer in i dag för att stanna resten av veckan.
Det är kallt.

Svinkallt.

I alla fall när man går ut med hunden i pyamas.


ALLT triggar julnerven nu.

Någon som skalar en apelsin, en pepparkaka, en skylt om glögg, en matsedel med jultallrik...

Längtan är stor.


*














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback