Söndag kväll

Vaken vaken..att hålla sig vaken när febern rasar och rusar...inte lätt....kallt var det på tåget men det var tur det, med värme hade jag somnat direkt.


Andra hundar i kupén, kunde inte somna ifrån stor och liten, funkar inte så.


Ensamt, trist att vara ensam vid sådana tillfällen. Liten behövde kissa men höll sig modigt, station efter station. Duktig är han.


Vilka pärlor, vilken tur jag har.


Vi lyckades få de platserna vi behöver för att stor och liten ska få plats, redan i Linköping sa konduktören, så vi flyttade över och de kunde bre ut sig och sträcka på sig. Konstig känsla bara. Underligt, jag trodde gemensamma beslut skulle hållas. Men nej, det var nog inte så viktigt.

Denna gången heller. Så där satt vi. De höll sig och jag höll mig vaken. Vad skönt det måste vara att inte ha något att tänk på, bara sig själv och sina egna BEHOV.




Hemma. Nedräkning. Men till vad.




*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback