Själens spegel


Kroppens spegel är själen

Själens spegel är Sinnet

Sinnets spegel är Universum

Jag är som du, en del av alltet.

Det betyder

att vi alltid

är och kommer att vara

sammanlänkade..

Och det......

Ger mig frid.

Det betyder också

Att jag känt dig länge

Känt av dig länge

Känt på mig länge

Att du fanns där

Någonstans...jag visste att det var så.

När mötet skedde hade jag en aning

Men kontakten som skapades kunde jag inte drömma om.

Hur skulle jag kunna liksom

När jag aldrig vetat

Hur det kan kännas

Hur det kan vara

Hur mitt inre kan prata

Visa

Sända

Ta emot.

En del av Universum

Det är jag det

Men också du

Det bildar ett Vi

Som redan fanns

Långt innan....

Existensen var alltså ett faktum

Redan då. Eller då.

Min längtan ledde mig tillbaka till samma punkt

och där. Där var du!

Tillit var läxan jag ville lära

Tillit till livet var det som kom

Jag leddes om än krokigt så rakt ändå

Och dit jag kom, det var Hem.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback