Förändringar.

Varför försöker folk förändra varandra? "Gör inte så, var inte så, Tyck inte så, Känn inte så.

Men om man gör det då?

Är det inte upp till var och en att förändra SIG SJÄLV när man är DÄR i sin mogenhet inom vad det än månde gälla, så att man kan FÖRSTÅ sin förändring, acceptera den och inse fakta?

Och varför måste man Förändras?

För att passa andra? För att passa in?

Är det inte det viktigaste att man utvecklas och kommer frramåt i livet genom att prova sig fram och använda de roller som passar bäst just nu? Mina egna roller som jag skapat för att prova om det är jag, om det tillhör mig och mitt sätt?

Skulle inte acceptansen kunna höjas några grader och folk börja inse att du är du och jag är jag och passar det inte så dra?



Jag har jobbat hårt i 37 år för att bli den jag är, varför skulle jag ändra mig för någon annans skull? Forma mig för att passa in? När jag knappt känner mig själv och knappt passar in i mitt eget liv?


Goda råd är en sak men menande uppmanande kommentarer blir jag bara less på.

Så även om jag är SI eller om jag är SÅ...Låt gå för det, låt vara, men det är ju det som är JAG...eller hur!?

Och gillar du inte den personen som är JAG så skit samma.

Vad säger ni? Försöker ni förändra andra?? Varför då?




 


Kommentarer
Postat av: Jenny

Varför ska man förändra andra?
En putt på vägen, ja, men att sen förändra är en stor skillnad.
Jag ser ingen mening i att förändra andra.
Alla väljer sitt, och de valen man gör är alltid bra. I alla fall för stunden. Oavsett vad andra tycker ;).

Den enda som kan förändra något (om man nu Ska förändra) är en själv.

"Sköt dig själv och skit i andra".
Kan aldrig upprepas för få gånger :).

2007-03-11 @ 14:57:22
Postat av: Carola

Du anar inte, höll jag på att skriva, men jo, jag tror att du anar hur mycket jag håller med.

2007-03-11 @ 15:42:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback