Kaffe

Existensiella frågor såsom KAFFE kan ju aldrig pratas om för mkt.

Jag har idag fått hem min sändning av kaffe från Österrike, kaffe som egentligen kommer från helt andra hörn av världen, och som smakar.....GUDOMLIGT.

Jag har också fått hem en av mina födelsedagspresenter, nämligen en sådan där manick som man häller malda kaffebönor i, på med varmt vatten och så låter man stå en stund och sen tjoff, trycker man ner en sil-liknande mojäng och vips är Gudadrycken klar.

Ja men "hjärnsläpp" VAD HETER EN SÅDAN?


Kaffe från Namibia. Låter det Exotiskt nog?

Joväl..så långt så spännande, tills jag upptäckte att jag har ju för FAN ingen kvarn att mala de där börnorna i!

Så..jag får nöja mig med det vanliga blasket i morgon också och till detta då stirra på alla paketen med bönor och en mackapär som jag inte ens vet namnet på.

Smidigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback