Kort

Jag är fascinerad av OSCHO Zen Tarot.

Tarot

Jag är ju van vid den gamla traditionella Tarotlekens uppbyggnad och sätt att använda det på, men denna ger något annat, lite mer, en extra information, ett extra tillskott.

Min första och äldsta lek är "Zigenarens" Förvånande va. Den är bra luggsliten den leken och det är sällan jag använder den.

En annan jag också tycker om är "Healing Earth" Men den är lite komplicerad i sin text och då funkar det ju inte för mig.

Den som ändå ger mig allra mest är min vanliga lek med spelkort, det är kul, riktigt kul ibland att plocka fram den igen och bara lägga lite på måfå, förvåna sig över de alltid så klara svaren.

Det finns så otroligt mycket kort på marknaden idag, för att tillfredställa alla smaker, det är på något sätt synd att göra det så komersiellt, för känslan i själva kortläggningen och nyanserna förtas av hysterin kring färgerna och vem som målat fräckaste bilderna.

Det är ju viktigt att du som kortläggare övar upp din intuition, inte störs av grälla färger eller trixiga mönster.

Välj en lek som tilltalar dig, att få en lek är uteslutet, det är DU själv som ska välja den som attraherar dig mest.

OSCHO Zen Tarot är en kul låda med kort och en bok med massor av insikter, dra ett kort om dagen och se vad du har att fundera över idag.


Vad har du för Tarotlek?


Kommentarer
Postat av: marina

Gothic tarot of vampires heter min tarotkortlek.
Kärlek vid första ögonkastet =P

Postat av: Anonym

Å! Hur ser den ut? Den låter färgstark :) Vad föredrar du för läggningar?

2007-03-18 @ 19:42:01
Postat av: jonas

du verkar ha många järn i elden du :)

oh de där du skrev... inte mina egna ord, men de e ja upp i dagen

2007-03-19 @ 02:01:53
URL: http://jonasutanz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback