Varvar ner....

Lutar mig tillbaka och inser att helgen har kommit. Inte för att det bokstavligt brukar spela någon större roll för mig om det är helg eller vardag, men vissa helger ser jag fram emot mer än andra.

Jag har många tankar och funderingar, det rör sig en hel del i mitt lilla huvud...om möten...om människor som kommer och går..om människors sätt att hantera situetaioner och om hur de i allmänhet gör för att göra i sina liv.

Jag mötte en person idag som blixtsnabbt länkade mig tillbaa till en vänskap som jag förträngt och lagt undan. En vänskap till ett par som.....var mina vänner, min familj, mitt allt i så många år. Men de svek mig så det sved, gång på gång och jag var tvungen att inse att jag måste bryta den destruktiva nedåtgående spiralen. Det var hemskt, fruktansvärt och det gjorde mig väldigt illa. Men varför blir man sårad? Det måste handla om förväntningar och saker man tror.....så är det nog...

Vänskap...

Ja i alla fall.....Människor som man känt länge..i många år....man tror att man känner dem..liksom att man tror att man vet hur de ska reagera...så fel man kan ha!

Vad är en vän? Hur är en bra vän?  Är DU en vän?


Som sagt....så är det helg....det innebär många timmar att göra precis vad man vill..och det...för en gångs skull..för första gången på många år.....Många! år...ska jag göra....Bara ha det bra...Bara vara...och det ska bli helt jävla underbart.

Solen skiner och leendet är fastklistrat på läpparna.

Ses på Måndag ;-)

Kommentarer
Postat av: Anonym

*skickar ros*

Ha en bra helg ;)

2007-03-23 @ 19:30:46
Postat av: Jenny

Eh...namnet föll bort *S*.
Men det var jag ;p

2007-03-23 @ 19:31:20
Postat av: Carola

Jag.........ska ha en UNDERBAR helg....Tack ;)

2007-03-23 @ 19:40:04
Postat av: Anonym

Det tror jag alldeles säkert att du får ;D

2007-03-23 @ 20:26:37
Postat av: Anonym

Vi önskar dig allt gott, saknar dig.Hoppas på ett vår besök. Kram Gunilla o Cicci.

2007-03-26 @ 08:22:32
Postat av: Anna

Jag försöker alltid vara en vän!!! Jag har träffat alldeles föööör många som inte är det - och det gör ju såååå ont när man inser att de inte alls är det!!! Jag har också varit i den situationen att jag varit tvungen att bryta relationer med sk vänner och familj som inte förstår hur illa de gör en - det blir ju en fruktansvärt destruktiv nedåtgående spiral! Man "sugs" ju själv ner i den spiralen tyvärr... En BRA vän vill och tror man ju ska "finnas där" när man behöver - liksom jag ALLTID försöker "finnas där" för ALLA mina vänner. (Som jag tror och trodde var mina vänner i alla fall...) Jag har inte heller levt, och liksom du har jag slösat allt för mycket tid på att bry mig om andra - andra som det tyvärr visade sig inte brydde sig ett skit om mig när det väl gällde... Men jag ska försöka ta tag i mig själv för jag vill leeeeva!!! Finns här om jag hjälpa dig på något vis!!! Hoppas du har en bra dag!!! Kram

2007-03-26 @ 13:49:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback