Att motstå en frestelse

Natten var inte så dum...jag vaknade bara en endaste gång, vaggad av hundratals mil av räls...

När det i gryningen knackade på dörren, måste jag säga att jag hade ingen aning om var jag var, mkt ovanligt vid tågresor.

Michi hämtade mig vid tåget kl. 07.00 i Linz. Ingen snö, inte här nere i alla fall.

Vägen upp till Hilly Billy var lätt, kaffe och gott sällskap gjorde det enkelt att smälta in och komma ner, komma hem till de vanliga rutinerna här.

På vägen stannade vi och skulle köpa det där kaffet.....

Mitt på disken låg dem och log åt mig....

VANILJBAKELSER...

Att motstå denna frestelse skulle kosta mig alldeles för mkt så jag gav efter, gav vika och lät det ske.

Kräkmätt men nöjd sitter jag nu på lånad dator med benen i soffan, med en utsikt så ofantligt vacker med Midas och Indigo mitt i mitt synfält....

Nöjd och beredd...att starta dagen med ett ganska så äkta leende.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Det är elakt att skriva sånt där.......

;p


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback